Jump to content

mercruiser diesel, verksted fyllte for mye olje ved service.Skader på motor?

casie

Recommended Posts

Hadde den ene båten min på service for noen måneder siden. Turen fra verkstedet til hjemmehavn er ca 20 nm.Da jeg kom hjem i båsen,tenkte jeg at jeg får ta en titt i motorrommet.Jeg merket meg da at det lå såvidt litt olje i bunn.Det har det med 100% sikkerhet ikke vært tidligere.Jeg slo meg til ro med at det ikke er så unaturlig,og mest sansynelig litt gris under service.

Jeg har etter dette brukt båten kanskje ca 10 timer. I går tenkte jeg at jeg får ta meg en runde og se hvordan det står til. Det var nå blitt en betydelig mengde olje i bunnen. Jeg klarer ikke å se hvor det kommer fra,men da jeg skulle peile oljen på motorers ser jeg at begge er betydelig overfylt. Et kjapt søk på google sier at overfylling av olje kan medføre sprengte pakninger og simmerringer.

Hvordan går jeg frem her? Har verksted noe ansvar? det er snakk om 2 stk mercruiser diselmaskiner fra 2017

Hulda skrev 1 time siden:

Ta saken med båtadvokaten her. Kontakt verkstedet skriftlig og informer dem om feilen.

Eg hadde ikkje brukt båten meir før eg hadde tala med verkstaden, og tilbode dei å koma å sjå båten.

Eg hadde tatt turen innom verkstaden, og forklart saka, ansikt til ansikt.

Dersom det ikkje fører fram rimeleg raskt ville eg tatt saka skriftleg.

Dette var litt urutinert av verkstedet. Er jo noen motorer også som ikke skal fylles til maksmerket, men dette bør jo et verksted ha oversikt over. Jeg fylle ihvertfal aldri over på noen av mine motorer.

Lykke til!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...