Reed Startet Lørdag 21:48 Link til dette innlegget Startet Lørdag 21:48 Hei. Har klunkelyd ved sving til sb. Og sving til bb. Har også en svak klunkelyd senter ratt på tomgang. merker ingenting i fart, men i rolig fart og sving kommer kakkingen. Er dette knuten som er deffekt, eller kan det være andre ting? sjekket både gimball og knuten før sjøsetting men kunne ikke registrere at det var noe slark. Gimball var i god forfatning. er dette kritisk eller kan det vente til høsten (ca. 50 timer driftstid) takk for alle svar☺️ Sitér dette innlegget Link to post
Beneteau Flyer Svart Søndag 07:09 Link til dette innlegget Svart Søndag 07:09 Jeg opplevde klunkelyd på mitt Alpha One Gen ll drev, etter vinteropplag (Forrige båt). Løste dette ved å finjustere på gearwire på motor. Giret stod altså ikke 100% i fri, som resulterte i klunkelyd.. Heldigvis en enkel sak å fikse, hvertfall i det tilfellet. Verdt å sjekke? Sitér dette innlegget Link to post
Reed Svart Søndag 12:14 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 12:14 Takk for svar. Ahh. Dette kan være mulig ja. Tenkte ikke på dette. Skal sjekkes. Kommer tilbake med svar. Sitér dette innlegget Link to post
Reed Svart Mandag 20:09 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 20:09 Beneteau Flyer skrev On 25.5.2025 at 9.09: Jeg opplevde klunkelyd på mitt Alpha One Gen ll drev, etter vinteropplag (Forrige båt). Løste dette ved å finjustere på gearwire på motor. Giret stod altså ikke 100% i fri, som resulterte i klunkelyd.. Heldigvis en enkel sak å fikse, hvertfall i det tilfellet. Verdt å sjekke? Prøvde dette men uten resultat. Det virker som noe er løst. Høres ut som det er ved speiel. Hører det svakt både ute å inne. Merker ingenting når jeg går med båten forover eller i revers. Sitér dette innlegget Link to post
Reed Svart igår klokken 11:39 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 11:39 Da mener jeg saken er oppklart. Koblet ikke med det samme men det har seg slik at eksosklaffene er nylig byttet. Ved å lytte til rørene på innsiden så ser jeg ikke annet en at det er der lyden kommer fra når rattet er sentrert. Brukte hørselvern og en stålstang for å lytte. Trodde at dette gjaldt kun gamle flaps men de holder trolig godt igjen på tomgang. Økt turtall gir jevn lyd. når det gjelder ved sb. Og bb. Rattutslag så er det vel knuten som er slark i regner jeg med. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.