Jump to content

Sandefjord Gjestehavn, erfaringer?

Tjodleif

Recommended Posts

Jeg vet ikke forskjellen på disse to, men etter min erfaring har Sandefjord en grei og beskyttet gjestehavn. Det er langt inn dit. Det en del av plassene som kan/må bookes på forhånd.

Vi skulle besøke en kompis av mannskapet i sommerferien ifjor. La til på en ledig plass som selvsagt måtte bookes via en app jeg ikke hadde. Da jeg endelig fikk ordnet det, så var plassen vi hadde lagt til på ledig i appen. 

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Jeg har ikke vært der med egen båt ennå, selv om det står på lista, men tok en tur med ferga over fra Strömstad en gang mens jeg lå med båten der.

Da benyttet jeg meg av muligheten til å ta gjesteplassene i nærmere øyesyn, som en slags research! :fniser:

Ut i fra det jeg så da vil jeg anta at det vil være noe roligere å ligge i Hesteskoen enn ved Pir 4/Kokeriet. Rett og slett fordi ved sistnevnte ligger du rett oppi flere utesteder og restauranter. Så drar du dit en helg vil jeg anta at det kan bli ganske urolig med tanke på støy.

Slikt sett ser Hesteskoen mer rolig ut ettersom det ikke er noe utested rett ved siden av, kun en minigolfbane hvis jeg husker riktig.

Men jeg har altså ikke noen egen erfaring med å ligge der. Har dog en båtkollega som lå ved restaurantene noen år tilbake, noe som ikke fristet til gjentakelse.

Men det er jo en gjestebrygge ved siden av hvalfangsskuta, det er ikke rett ved utestedene, så mulig det er noe roligere der.

Slik ser det ut inne i Hesteskoen.

348249688_616127457200989_5376534716046180173_n.jpg.0e0eb29775831bf37db985b228b42673.jpg

Gjesteplassene ved hvalfangstskuta, lenger inn ser du plassene som ligger tett oppi utestedene.

IMG_8034.jpg.77410efc93072365a7ebc6825b4a2e28.jpg

Vi lå ved Kokeriet et par dager i fjor.  Fin plass, kort spasertur opp i sentrum. Er et par restauranter på brygga, kan bli litt støy på kvelden. 

Bra tilgang til toalett, dusj og vaskemaskiner

Yamarin 68DC,  Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459
Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her  Insta:@anderfrode

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...