RJB Startet Tirsdag 05:21 Link til dette innlegget Startet Tirsdag 05:21 Jeg har i dag et trimtabsystem som ikke fungerer (Bennett, med V 351 pumpe). Jeg mistenker at det er den hydrauliske pumpen som er ødelagt, men det kan også være sylinderne er lekk i tillegg. Derfor vurderer jeg å bytte hele systemet. Har noen erfaring med å elektriske trimtabsystem? Jeg har en 25ft daycruiser som cruiser på ca.23kts og makser på 30kts. Den veier ca.2t. Kan noen anbefale selskaper på østlandet som kan gjøre dette bra og rimelig? Sitér dette innlegget Link to post
Baard Svart Tirsdag 09:34 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 09:34 Jeg har elektriske tabs på min SUN 33 som veier ca. 5500kg. Det fungerer helt utmerket. De selger slike på for eksempel Maritim. Har ikke anbefalinger til montør, men ville tro de fleste båtverksteder kan hjelpe til med det. Sitér dette innlegget /Baard Link to post
RJB Svart Tirsdag 10:25 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 10:25 Topp, takk for tilbakemeldingen :) Har du automatisk styring av tabs? Eventuelt hvilket system? Sitér dette innlegget Link to post
Baard Svart Tirsdag 13:50 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 13:50 Jeg har kun manuell kontroll på mine. De heter Lenctrotabs mener jeg. Sitér dette innlegget /Baard Link to post
Captain Chaos Svart Tirsdag 16:43 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 16:43 Hvorfor bytte? Til Bennet får man jo alt man trenger av reservedeler. De har også gode skjema og prosedyrer for feilsøking. Er det automatikk du ønsker har Bennett også et enkelt kit for oppgradering. Har selv en 22 år gammel båt med originale Bennet montert. Byttet pakning på 1 sylinder i mitt eie. Derimot hadde jeg elektriske på forrige båt. Det var noe rallamikk med gjentatte feil. Skulle jeg montert trimplan på ny båt ville jeg likevel vurdert elektrisk pga enklere montering. Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
RJB Svart Onsdag 05:23 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 05:23 Siden jeg uansett må bytte pumpen, og jeg ikke kjenner tilstanden til sylinderne vurderer jeg det. Jeg har også forstått at elektrisk gir raskere respons. Jeg er enig med at tilgang til reservedeler er et godt argument. Sitat Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart Onsdag 06:52 Link til dette innlegget Svart Onsdag 06:52 Har hatt Lectrotab sine elektriske trim-flabs i snart 10 år på båten. Disse har fungert helt utmerket hele tiden . Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart Onsdag 07:19 Link til dette innlegget Svart Onsdag 07:19 Har hatt Lectrotab siden 2010 på 21 fot ca 1600kg båt. Byttet den ene etter et par år på garanti. Benytter det sammen med automatisk nivåkontroll fra Mente marine. Uproblematisk og behagelig regulering, men av og til litt treg til å reagere. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
HTM Svart Onsdag 08:34 Link til dette innlegget Svart Onsdag 08:34 Har elektrisk aktuerte trimplan på min 24 fot/2 tonn båt med samme fartsområde som du beskriver. Har også automatisk kontroll med panel fra Mente Marine. Har fungert helt upåklagelig og feilfritt i de 6 årene jeg har hatt det. Sitér dette innlegget Link to post
RJB Svart Onsdag 13:59 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 13:59 Det er jo gull! Ble de montert originalt, eller ettermonterte du dem? Om du ettermonterte, husker du cirka hvor mye du betalte for monteringsjobben? Sitér dette innlegget Link to post
HTM Svart 15 timer siden Link til dette innlegget Svart 15 timer siden Jeg ettermonterte men gjorde det selv så aner ikke hva et verksted tar for å gjøre det 🙂 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.