Jump to content

Volvo Penta D3 gir seg ved ca 3000 turtall

Pasi2

Recommended Posts

• 2 uker senere...

Takk for gode tips folkens. Skulle ønske jeg hadde hatt tilgang til båten (kjøper tok den uprøvd til vestlandet). Hadde ikke annet valg enn å be han ta båten til feildiagnose på verksted. Å stramme til for og etter filter Diesel var det som skulle til. Nå satt jeg igjen med en regning på 13K for feilsøking. MVH Pål

Pasi2 skrev for 14 timer siden:

Å stramme til for og etter filter Diesel var det som skulle til. Nå satt jeg igjen med en regning på 13K for feilsøking. MVH Pål

Og kjøper har sannsynliggjort at han ikke har rørt filtrene? 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Pasi2 skrev for 18 timer siden:

Takk for gode tips folkens. Skulle ønske jeg hadde hatt tilgang til båten (kjøper tok den uprøvd til vestlandet). H

Uprøvd båt ved handel er noe man bør unngå for begge parters skyld. Kilde til mye styr og uenigheter i etterkant.

Pasi2 skrev for 18 timer siden:

Hadde ikke annet valg enn å be han ta båten til feildiagnose på verksted. Å stramme til for og etter filter Diesel var det som skulle til. Nå satt jeg igjen med en regning på 13K for feilsøking.

13K er godt betalt for å stramme et par filtre, men det kan fort gå noen timer på å finne feil. Verkstedtjeneser er dyrt i dag.

Pasi2 skrev On 28.5.2025 at 22.36:

Tror ikke da filter ble byttet ved opptak i høst....

Da er det store spørsmålet hvem som byttet disse filtrene i fjor høst? Satt du bort jobben kan du jo prøve å sende regningen dit...

Mvh. SAP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...