Per123 Startet 29.Mai Link til dette innlegget Startet 29.Mai Jeg har en askeladden 435 lite fra 2000, er den selvlensende og hvordan funker det. Det hullet går ut i bunn av båten men forstår ikke hvordan det skal kun komme vann ut av det og at båten ikke fylles med vann Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 29.Mai Link til dette innlegget Svart 29.Mai Et kjapt Google-søk https://www.askeladden.no/om-askeladden/ Som mange småbåter har den antagelig en "svanehals" på utløpet et par cm opp, og en lukkekran som ofte med fordel kan benyttes hvis lasten akter er stor - da vann vil komme inn. Ved kjøring og i havn åpnes kranen, og vannet vil renne ut Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Skrotnisse Svart 30.Mai Link til dette innlegget Svart 30.Mai Den er iallefall selvlensende. Min ligger ute hele året, og i Bergen, så den hadde ligget på havets bunn for lenge siden ellers Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 30.Mai Link til dette innlegget Svart 30.Mai Hvis det er som på min Hobby 420 Classic, så er det et rør med en stoppekran opp fra utløpet gjennom bunn. Dette røret er langt nok til at andre enden er over vannlinjen. Da renner ikke vannet inn i båten, men vann som renner over rør-enden innenfra havner da i sjøen. I min båt bør jeg stenge kranen når jeg går ombord, ellers kommer det litt vann inn. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.