Streetglide Startet Søndag 09:13 Link til dette innlegget Startet Søndag 09:13 Jeg har for liten propell på min Scand Atlantic og trenger råd om riktig dim. og stigning. Motor :Yanmar 340 HK på akselen Gir utveksl.: 1,57 Maks turtall:3300 o/min Tar i mot gode råd med stor takk. Mvh Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart Søndag 09:29 Link til dette innlegget Svart Søndag 09:29 Streetglide skrev 16 minutter siden: Tar i mot gode råd med stor takk Skal ikke ytre meg om hvilken propellstigning og dimensjon du trenger, men det er en fordel om du redigerer trådtittelen til noe mer beskrivende for hva du lurer på. For eksempel noe ala "Passende propell til Scand Atlantic med 340hk Yanmar?". Da vil de med peiling på Atlantic og den motorkombinasjonen lettere klikke seg inn i tråden din. I tillegg slipper du risikere at tråden blir stengt, i følge forumreglene om emnetitler😉 Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart Søndag 11:40 Link til dette innlegget Svart Søndag 11:40 Du bør også oppgi hva din motors manual sier om maks anbefalt turtall. Jeg forespurte Andvik propellers og Winrace, og la ved kjente data som maks turtall ved tom båt, maks ved ferielastet båt, maks anbefalt turtall for motor, hvilken propell jeg hadde, hvilken girutveksling jeg hadde. Turtall ble kontrollmålt med ekstern måler. Fra begge fikk jeg samme svar, men bedre service fra Andvik, så jeg benyttet ham til å justere propellen jeg hadde. Propell er en vitenskap, og kalkulatorene på nett er en hjelp - men ikke alltid fasit. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Gulborg Svart Søndag 13:00 Link til dette innlegget Svart Søndag 13:00 På min med Samme motor står det en 20 x 19 skewback. Synes den er litt for lett. Med toppa vann og dieseltanker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.