Jump to content

Passende propell til Scand Atlantic med Yanmar 340

Streetglide

Recommended Posts

Streetglide skrev 16 minutter siden:

Tar i mot gode råd med stor takk

Skal ikke ytre meg om hvilken propellstigning og dimensjon du trenger, men det er en fordel om du redigerer trådtittelen til noe mer beskrivende for hva du lurer på. For eksempel noe ala "Passende propell til Scand Atlantic med 340hk Yanmar?". Da vil de med peiling på Atlantic og den motorkombinasjonen lettere klikke seg inn i tråden din. I tillegg slipper du risikere at tråden blir stengt, i følge forumreglene om emnetitler😉

Du bør også oppgi hva din motors manual sier om maks anbefalt turtall. 

Jeg forespurte Andvik propellers og Winrace, og la ved kjente data som maks turtall ved tom båt, maks ved ferielastet båt, maks anbefalt turtall for motor, hvilken propell jeg hadde, hvilken girutveksling jeg hadde.

Turtall ble kontrollmålt med ekstern måler.

Fra begge fikk jeg samme svar, men bedre service fra Andvik, så jeg benyttet ham til å justere propellen jeg hadde.

Propell er en vitenskap, og kalkulatorene på nett er en hjelp - men ikke alltid fasit.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...