Jump to content

Starter 5,7 V8

Recommended Posts

Hei.

Noen om kan tipse om riktig type starter for min Mercruiser fra rundt -90?

Jeg har en starter med to lange bolter som er plassert rett overfor hverandre. Finner forskjellige versjoner med diagonale bolter, en lang og en kort bolt, 9 og 11 tenner, starter med og uten girutveksling…

Den jeg har forsøkt å ta bilde av, og som nå er montert virker, men syntes den hyler fælt når den kjører. Har 9 tenners Bendix.

Blir ikke klok. Kjøpte en nettopp fra Marineparts som de mente ville være riktig, men den jeg fikk hadde diagonale bolter, altså helt feil.

Må nevne at jeg ikke kan finne motornummeret. Hvor i huleste kan det være?

IMG_2147.jpeg

IMG_2145.jpeg

IMG_2144.jpeg

IMG_2141.jpeg

• 2 uker senere...

Bema i Grimstad har starter til denne motoren.
Jeg anbefaler deg å bruke en giret marine starter og ikke en billig bil starter uten gir.
De er så tunge att man virkelig må bruke begge hender for å få løftet den på plass og med begge hendene på starteren er det jo umulig å få satt i boltene.
Samt att bil utgaven tåler det tøffe miljøet dårligere.
Du har jo funnet ut selv att det finnes to forskjellige boltmønster på disse startrene men antall tenner spiller ingen rolle i dette tilfelle.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...