MaritimStart Startet 27.Juni.2003 Link til dette innlegget Startet 27.Juni.2003 Hei ! En rekke av Volvo Penta's motorer har betegnelsen "TAMD" Er det noen som vet hva A'en står for ? Mvh Per Morten Schou MaritimStart Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 28.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2003 Intercooler såvidt jeg vet. Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 28.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2003 Hei "A"'en står for "aftercooled", eller mer spesifikt en ladeluftskjøler som bruker sjøvann for å kjøle ned lufta som kommer fra turboen. På min KAD 300 er temperaturen inn på ladeluftkjøleren oppe i ca 180deg.C, så denne bidrar godt til å øke effekten. T=Turbo A=Aftercooled M=Marine D=Diesel (KAD står for Kompressor Aftercooled Diesel) mvh M/Y Ellen Marie Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
MaritimStart Svart 28.Juni.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2003 Takker så mye for hjelpen. Per Morten Schou MaritimStart Sitér dette innlegget Link to post
will Svart 28.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2003 På min KAD 300 er temperaturen inn på ladeluftkjøleren oppe i ca 180deg.C, så denne bidrar godt til å øke effekten. hva er tempen etter ladeluftkjøleren? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.