Finværsskippern Startet Søndag 11:40 Link til dette innlegget Startet Søndag 11:40 Hei! Jeg har en Vetus BOW2512E baugthruster og Sleipner RC-21E fjernkontroll og mottaker montert på en Uttern D77. Fjernkontrollen styrer ankervinsjen, men er ikke baugthrusteren. Mottakeren ser ut til å være koblet til båtens ledningsnett både på utgangen for ankervinsjen og baugthrusteren, men gir ikke signal til thrusteren. Er det noen som vet om Sleipnerkontrollen er kompatibel med Vetusthrusteren, eller evt om jeg trenger en adapter eller om det mer sannsynlig er en feil i den eksisterende koblingen? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart Søndag 21:28 Link til dette innlegget Svart Søndag 21:28 Utgangene til thruster på nyere Sidepower/Sleipner er transistorstyrte, så om de har blitt koplet til noen strømsultne Vetus-releer kan de gjerne ha fått seg en knekk. Det skal gå fint å få det til å fungere men en trenger et par hjelpereleer som ikke trekker for mye strøm. Sidepower oppgir ikke hvor mye strøm en kan trekke på disse utgangene men de ser ut til å være identiske med aktiveringsutgangen og der mener jeg å ha lest Max 150 mA en eller annen plass. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.