Jump to content

Gassinstallasjon, NB800

ToreHoff

Recommended Posts

Jeg har ikke erfaring med gas som du efterspørger, men jeg har et spritapparat i min båd, et Origo 3000, og det har jeg fortrudt så meget, at jeg vil installere gas i stedet - nærmest uanset hvor besværligt det bliver.

Spritapparatet er uhyggeligt langsomt (langsommere end det Wallas Safeflame 1000, som jeg havde før) og uanset hvilke forslag til at undgå sodning (vand i spritten), så sviner det gryder og pander i en grad, hvor rengøring nærmest er umuligt. Jeg benytter Biltemas rødsprit (36-0220) og det soder - uanset hvad de skriver.

Jeg har hatt en Origo 6000 komfyr i mange år, og jeg er godt fornøyd med den. Jeg setter veldig pris på å slippe stress og risiko med gass. Rødsprit får man "overalt". Det soter litt ja, men det gjelder å vaske og plassere kokekar og stekepanne på en slik måte at soten ikke utgjør et problem. Koketid kunne vært kortere, men det gjelder å bare varme opp den vannmengden man trenger. Stekeovnen fungerer også fint. Det eneste alternativet for meg vil være elektrisk.

En lovlig og korrekt gasinstallation er dyr og besværlig og ikke for gør det selv-folk. 

Jeg valgte en induktionsplade fra IKEA som alternativ til min Wallas i en tidligere båd. Den fungerede fantastisk, fylder ingenting og er billig. Men det kræver jo afgang til landstrøm. 

kombineret med en transportable gasgrill så var det helt fint til vores behov. 

https://www.ikea.com/dk/da/p/tillreda-transportabel-induktionskogeplade-1-zone-hvid-80590155/?gclsrc=aw.ds&&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=HFB70 - Search - Shop - home appliances - All Products - Brand&utm_id=16443317184&gad_source=1&gad_campaignid=16443317184&gbraid=0AAAAAD9cmpbLi7P_0yFVirfJi6jcHWxor&gclid=CjwKCAjwl_XBBhAUEiwAWK2hzphfuDR6shz3lnA621RS7nVn-VhXD8xpkCq9FDkK4Aa21dWlp9dKzhoCMMUQAvD_BwE

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...