Mr_Stian Startet Søndag 17:20 Link til dette innlegget Startet Søndag 17:20 Hei. Ser på en båt som har en 2003 modell Yamaha 60hk 4-takt motor. Jeg har ikke noe modellnummer til dere, men det er versjonen som har forgasser. Noen her som har noe erfaring med disse? Er det greie motorer så lenge den er vedlikeholdt? Termostat byttet i år og reg reim for 3 år siden. Ellers er oljer og filtere samt impeller skiftet jevnlig. Den trengte noen sekunder før den startet, men ikke mer en jeg forventet av så gammel motor. Sveiv veldig fint ellers. Sitér dette innlegget Link to post
mercury 3.9 Svart Søndag 21:59 Link til dette innlegget Svart Søndag 21:59 Den kan sikkert være bra og holde lenge enda, men man vet aldri med så gamle motorer. Har inntrykk av at firetakts påhengere er mindre holdbare enn gamle totaktere. Men det har mye å si hvordan den har blitt vedlikeholdt. Slik som bytte av motorolje og kjøring i ferskvann før vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
Selco Racing Svart Mandag 05:08 Link til dette innlegget Svart Mandag 05:08 Beste er å prøvekjøre på vannet, om den har alle hestene i behold, starter lett kald og varm, har god kjøling og rett temp, ingen unormale vibrasjoner eller ulyder. På land kan du se etter vann i olja, sjekke plugger, komp, reg rem, slark i lager. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart Mandag 09:48 Link til dette innlegget Svart Mandag 09:48 En kompis hadde en av de første modellene av F60 m/ forgasser . Den var litt treg å starte i kaldt vær. Han jobba da på yamaha forhandler, så det ble litt forskning på å finne ut av det. Såvidt jeg husker, så ble løsningen å shimse opp choke leamikken , slik at motoren fikk litt mer bensin når den ble aktivert - tror det funka bra Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.