btt Startet Tirsdag 20:21 Link til dette innlegget Startet Tirsdag 20:21 Hei, skal kjøpe ny kartplotter og skal ha inn motor data Volvo motor. Hadde garmin tidligere men har hatt Raymarine i siste båt. Savner enkelheten i Garmin kanskje:) er det noe forskjell på info fra motor data på disse 2 kartplotterne ? Sitér dette innlegget Link to post
Clasg Svart Tirsdag 20:52 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 20:52 Jeg har Raymarine Axiom 12”, og den fungerer ikke helt godt med Volvo. Raymarine har ikke lavet “smart” interface til Volvos NMEA2k data, som jeg mener at Garmin har. Men jeg kan godt læse de vigtigste data, hvis jeg selv konfigurerer MDF’en manuelt. Sitér dette innlegget Link to post
fritidsfiskeren Svart Onsdag 07:54 Link til dette innlegget Svart Onsdag 07:54 Jeg har planer om å koble min Raymarine Axiom opp mot min Volvo Penta D4, og så vidt jeg har forstått så kan man bruke Volvo sin NMEA gateway, EasyConnect, eller Raymarine sin, ECI-100, for å koble dem sammen. https://seatronic.no/raymarine-eci-100-motordata Sitér dette innlegget Link to post
Clasg Svart Onsdag 16:26 Link til dette innlegget Svart Onsdag 16:26 @fritidsfiskeren Jeg bruger den løsning (Easy Connect) og det virker fint. Jeg får ikke data præsenteret i et automatisk setup på Axiom, men har selv sat en side op med de vigtigste tal. Easy Connect data kommer fint op på I-paden, som jeg bruger som backup for GPS på Axiom Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.