Jump to content

Er medlem i båtforening. Er jeg da også automatisk medlem i KNBF (Kongelig Norsk Båtforbund)?

Jannmar

Recommended Posts

Årsaken til spørsmålet er at jeg fikk en mail med tilbud om å registrere meg for mottak av digital utgave av bladet "Båtens Verden".

Jeg får allerede nevnte blad i papirutgave i postkassa med jevne mellomrom.

Vil det si at jeg er medlem i KNBF?

Betaler jeg i tilfelle ekstra for å være medlem i KNBF?

Er det mulig å være medlem i en båtforening uten å være medlem i KNBF? (og da til en lavere pris)?

Jannmar skrev for 3 timer siden:

Jeg vet ikke hvor mange hundre båtforeninger det er i Norge... men at alle ikke har samme regler og ordninger vet, for jeg er medlem i tre av dem og regler, statutter, tilslutninger og tilhørighet er det stor forskjell på.

Når du ikke deler hvilken hvilken spesifikke forening det handler om så synes jeg du burde ta direkte kontakt med din forening. 

Må innrømme at det virker mer enn underlig at du henvender deg rett dit...

Jannmar skrev for 4 timer siden:

Jeg får allerede nevnte blad i papirutgave i postkassa med jevne mellomrom.

Ut fra det du skriver  så er Foreningen din medlem i KNBF og da er du kollektiv medlem  mulig du er dobbelt bokka.  Foreningen betaler.

se om du får bladet to ganger.

Du kan gå inn her og trykke på den landsdelen du bo i så se du alle havner i regionen som er medlem i KNBF.

https://www.knbf.no/regioner/

Ps. hvis du ikke vil ha bladet be foreningen om å stryke deg av lista til KNBF.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

dieselfan skrev for 18 timer siden:

Når du ikke deler hvilken hvilken spesifikke forening det handler om så synes jeg du burde ta direkte kontakt med din forening. 

Må innrømme at det virker mer enn underlig at du henvender deg rett dit...

Sitat:  "Må innrømme at det virker mer enn underlig at du henvender deg rett dit...". Sitat slutt.

(du mener vel at det virker mer enn underlig at jeg ikke henvender meg rett dit)?

Kontoret er stengt. Dvs utilgjengelig til over pinse.

Derfor spurte jeg her på forumet.

Verre er det ikke.

Skipper Worse skrev for 11 timer siden:

Hvorfor skulle man søke å stryke seg fra NBF-medlemskapet? Kostnaden er mildt sagt beskjeden og medlemsfordelene meget gode.

Kjenner noen som er medlem båtforeninger P,G,A båtplassen, men av en eller annen grund har fått KNBF opp i halsen. og ble stryket av KNBF lista.

KNBF kontingenten blir betalt av felleskassa.

Enig at fordelene er der.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...