magnuje3 Startet Lørdag 07:43 Link til dette innlegget Startet Lørdag 07:43 Har en båt fra 2008 og er litt usikker på hva denne antennen her er for noe. Jeg tror ikke det er AIS antenne da den ved siden av der ser mye mer ut som det. Det ser jo ikke så mye ut som en GPS antenne heller? Er det muligens en reserve VHF antenne i tilfelle riggen går overbord? Beklager dårlig bilde, men båten ligger i utlandet. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart Lørdag 08:46 Link til dette innlegget Svart Lørdag 08:46 Den er veldi lik en WiFi antenne jeg har……. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
JRK Svart Lørdag 09:18 Link til dette innlegget Svart Lørdag 09:18 Ja det kan være en WIFI fra ICE net, men også en gammel GPS fra Simrad. Sitér dette innlegget Link to post
magnuje3 Svart Lørdag 09:23 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 09:23 Har ikke sett noe til WiFi ruter eller ice i båten. Så det finnes GPS antenner fra simrad som ser slik ut? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart Lørdag 09:23 Link til dette innlegget Svart Lørdag 09:23 magnuje3 skrev for 1 time siden: er litt usikker på hva denne antennen her er for noe. Støtter @Gunga Din den er kortere enn en kombiantenne jeg har med AIS og GPS og da burde det hvert to ledninger. Er vell bare en måte å finne ut av hva er i andre enden . Min ICE nett er kortere og tynnere. men den er fra da ICE kom. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart Lørdag 09:24 Link til dette innlegget Svart Lørdag 09:24 magnuje3 skrev for 1 time siden: er litt usikker på hva denne antennen her er for noe. Støtter @Gunga Din den er kortere enn en kombiantenne jeg har med AIS og GPS og da burde det hvert to ledninger. Er vell bare en måte å finne ut av det på, hva er i andre enden Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Gunga Din Svart Lørdag 09:34 Link til dette innlegget Svart Lørdag 09:34 Så her ser min ut, det er en Comrod AC21M1........806-2690 Mhz Ser att antenne foten ikke er helt densamme Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
magnuje3 Svart Lørdag 09:42 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 09:42 Aha! Ja det ligner jo ganske mye. Får krype inn og følge ledningen når jeg kommer ned til båten. Takk for hjelpen! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.