J-Å Svart 8.Juni Link til dette innlegget Svart 8.Juni Jeg har hatt god nytte av denne for å kalibrere turteller. Det er altså en app som via mobilens mikrofon kjører frekvensanalyse av motorstøyen og viser antatt turtall. Sitér dette innlegget Link to post
Sarasin Svart 9.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni Spennende - "There's an app for that" 😂 Sitér dette innlegget Sikkerhet > Funksjon > Komfort > Visuelt Link to post
Sarasin Svart 18.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni Problemet er løst. Dynamoen var defekt og ga ingen signaler eller lading. I tillegg til at startbatteriet var ubrukelig, levde alt av strøm ombord på solcelle. Dynamo var kjøpt fra BT og modifisert for å passe på motor, så det var en intens (mental) jobb med vinkelsliperen. Alt fungerer nå, måtte stille inn BT sin turteller på "kode" 10.0, da får jeg det laveste tallet på nåla. Står da at den går på tomgang ved 1900 RPM som fremstår altfor høyt for meg, men jeg er først og fremst interessert i å finne det "riktige" turtallet for kjøring og nå har jeg en indikator på nettopp det :) Takker for all hjelp i prosessen, den har vært lærerik :) Sitér dette innlegget Sikkerhet > Funksjon > Komfort > Visuelt Link to post
J-Å Svart 18.Juni Link til dette innlegget Svart 18.Juni Takk for at du gir tilbakemeldig om løst problem. 1900 RPM virker veldig høyt. Du kan jo prøve appen jeg nevte, og se hva den viser. Sitér dette innlegget Link to post
Sarasin Svart 18.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni J-Å skrev 10 minutter siden: Du kan jo prøve appen jeg nevte, og se hva den viser. Hvis jeg brukte den riktig (jeg startet den bare ved å trykke "run"?), så viste den enda høyere ;) Sitér dette innlegget Sikkerhet > Funksjon > Komfort > Visuelt Link to post
J-Å Svart 18.Juni Link til dette innlegget Svart 18.Juni Sarasin skrev for 2 timer siden: Hvis jeg brukte den riktig (jeg startet den bare ved å trykke "run"?), så viste den enda høyere ;) For å få det riktig må det legges inn 4-takt og antall sylindere, og gjerne snevre inn området til la oss si 500-1500 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.