Lodis76 Svart 9 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9 timer siden Selco Racing skrev On 13.6.2025 at 6.48: Har fått tak i Færder motorservice som skulle få tatt en diagnose av motoren. Bra. Få dette i orden. Ikke dra på tur med en motorbåt som er vanskelig å starte. Med robåt eller segel blir det såklart noe annet. Da har du altrrnativ fremdrift. HRH-Z skrev On 28.6.2025 at 9.29: Hmm, litt merkelig at mekaninkker fastslår litt dårlig komp. uten og kunne si hvor dårlig, eneste måten å fastslå hvorvidt det er dårlig kompressjon er og foreta en Kompresjonstest/måling. Dernest må de gjennomføres en lekkasjetest, denne testen vil gi deg svar på hvor komprsjonen tar veien og hva som eventuelt må utbedres. Har du fylt 95 E10 bensin så tapp ut svineriet og erstatt med 98 octane. Gjør som andre her inne sier, sjekk først og fremst tenningstidspunkt. Sjekk fordeler om du har elektronisk tenning eller stift-tenning, Stifttenning er den eldre utgaven og har stift/stifter innvendig i fordeler(under fordelerlokk) og en kondensator utvendig på fordeler, og elektronisk tenning er av litt nyere dato og har hallgiver plassert under fordelerlokk samt en elektronikk del plasser utvendig på motor/motorrom. Har du stift og kondensator så sjekk fargen på stiften, er stiften gråblå av farge(ser nærmest sotet ut) så er kondensatoren defekt og du får startproblemer. Ventet snart 3 uker på ny forgasser og nå har visst PostNord rotet den bort. Noen som vet hvor det ville lønne seg å bestille en ny forgasser til min Mercrusier 5.7l V8 bensin fra 1995? Sitér dette innlegget Link to post
rundgren Svart 6 timer siden Link til dette innlegget Svart 6 timer siden Skulle jeg hatt noe til amerikansk V8er hadde jeg hørt med Minge: https://www.minges.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.