Artekno Startet 8.Juni Link til dette innlegget Startet 8.Juni Ikke helt enkelt når bilder jeg tok før demontering er søkk vekk, og det ikke lå ved noe koplingsskjema til ny starter bestilt på nett... Dette er til en VP D1-13. Den har to tilkoplingspunkter + en flatstift (som sier seg selv). På kontaktpunkt 1 (bilde) går en ledning videre ned til startmotor. På kontaktpunkt 2 - ingenting. Har noen god kjennskap til dette og kan tilføre litt kunnskap, eventuelt har noen et koplingsskjema liggende for Volvo Oem: 21302969 ? Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
mawilu Svart 8.Juni Link til dette innlegget Svart 8.Juni Tykk pluss ledning til no2 startsignalet inn på flat stift. Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 8.Juni Link til dette innlegget Svart 8.Juni Verkstedshåndbok finnes i dokumentarkivet. Sitér dette innlegget Link to post
Artekno Svart 9.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni 23 hours ago, Fiks said: Verkstedshåndbok finnes i dokumentarkivet. Jeg har to ledninger til som jeg strever med å finne på koplingsskjema. 1. To røde koplet til samme kabelsko - tilsynelatende de to røde på skjema, og skal, ser det ut for meg, på kontakt med (+) fra batteri? 2. En gul. Denne finner jeg ikke på skjema? Aner ikke hvor den da skal… Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
mawilu Svart 9.Juni Link til dette innlegget Svart 9.Juni Hva du har av ledninger er vanskelig å svare på uten bilde men som jeg tidligere forklarte trenger starter kun pluss og signal til solenoid ofte er det koblet flere på pluss ledning fordi det er kortere enn til batt.de skal på punkt 2 Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 9.Juni Link til dette innlegget Svart 9.Juni I følge skjema skal gul ledning (merket Y) kobles til punkt 2 som de to røde 2,5 mm2 ledningene , 16 mm2 ledning fra dynamo og kabelen fra startbatteriet. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 10.Juni Link til dette innlegget Svart 10.Juni Den gule finner du merket Y nederst på skjema. Det er "remote sense". Den kan kobles som på skjema, til 2(30) eller evt. forlenges og kobles til + nærmere batteriene. Sitér dette innlegget Link to post
Artekno Svart 10.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni 16 hours ago, Fiks said: I følge skjema skal gul ledning (merket Y) kobles til punkt 2 som de to røde 2,5 mm2 ledningene , 16 mm2 ledning fra dynamo og kabelen fra startbatteriet. Takk! Det er hva jeg trodde også ut i fra min ringe forståelse for koplingsskjemaflyt, og uten at jeg vet hva diss kablene er til. Men som du sier, de henter sannsynligvis strøm derfra, og har ikke noe med starteren å gjøre. Kortere vei. Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.