RJB Startet 8.Juni Link til dette innlegget Startet 8.Juni Jeg trenger litt hjelp til å begynne feilsøking. Min trimpumpe til drevet lekker tydeligvis. Jeg har Volvo Penta DP-E drev med tilhørende trimpumpe. Drevet siger litt ned under kjøring. Hva er typiske feilkilder? Noe jeg kan gjøre selv uten reservedeler? Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 8.Juni Link til dette innlegget Svart 8.Juni Kun en måte å finne den lekkasjen fyll på olje og se mens den er i gang, pumpen pleier ikke å være årsaken.utfra bilde gjetter jeg på slangenipplen til høyre den ser bøyd ut Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 8.Juni Link til dette innlegget Svart 8.Juni Det er jo ATF overalt der, som allerede sagt: fyll på og kjør pumpa. Den lekkasjen der skal du se med en gang. Sitér dette innlegget Link to post
RJB Svart 8.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni Her var synderen. Sprukket slangeklemme... Den gode nyheten er at det kun lekker under trykk, og ganske lite. Er det mulig å kun bytte nippelen? Slangen virker hel og fin og det er veldig trangt bak motoren, så jeg vil helst ikke bytte hele slangen. Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 8.Juni Link til dette innlegget Svart 8.Juni Ta den med til TESS eller Hydroscand og få dem til å presse på en ny klemhylse for deg. Smiler du pent koster det neppe mye penger. Sitér dette innlegget Link to post
RJB Svart 8.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni Gull, takk for gode tips alle sammen. Da blir det båttur med provisorisk løsning I morgen og ny slangestuss til uken. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.