9,9 Startet Søndag 20:03 Link til dette innlegget Startet Søndag 20:03 Hei! Jeg har en 15 hk 4-takt påhengsmotor (2008-modell, Yamaha), som fungerte helt fint før jeg byttet impelleren nylig. Etter byttet starter den fint og går jevnt, og kjølevannsstrålen ser helt normal ut – samme trykk som før. Men nå vil den plutselig ikke gi full gass, og båten planer nesten ikke. Det er som om den ikke får presset kraften ut, selv om alt virker “normalt” ved første øyekast. Dette har jeg gjort: Byttet impeller (samme type og størrelse som før) Montert alt tilbake etter manualen Kjølevannspumpe fungerer – god stråle Propell er ikke endret Motor starter lett og går fint på tomgang og lav fart Symptomer: Får ikke fullt turtall Dårlig akselerasjon Båten vil ikke plane som før Ingen feillyd eller varsel, ingen røyk Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart Søndag 21:48 Link til dette innlegget Svart Søndag 21:48 Har du kontrollboks og rattkonsoll? så sjekk om den lille spaken på kontrollboksen er dratt helt tilbake og prøv igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 17 timer siden Link til dette innlegget Svart 17 timer siden Hjelper det å pumpe på blæra på slangen? Olje nivå på motor er fint? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.