Jan-Even Startet Mandag 16:37 Link til dette innlegget Startet Mandag 16:37 Noen som har tips om hvor en kan få overhalt Injektorer til Volvo Penta D4-260 eller nye/innbytte? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart Mandag 22:25 Link til dette innlegget Svart Mandag 22:25 Vestfold Elektro Diesel er ett navn som går igjen her inne på slike spørsmål. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart Tirsdag 00:51 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 00:51 Hadde ikke nølt! Snakk med Ulrik hos Vestfold Elektro-Diesel! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
eivindch Svart Tirsdag 17:59 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 17:59 Jeg ville nok plukket dem fra hverandre og renset i ultralydbad før jeg vurderte om de trengte overhaling. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
Jan-Even Svart Tirsdag 18:39 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 18:39 Hei Eivind, jeg har verken utstyr eller kunnskap til det dessverre. Men fikk bekreftet fra Volvo etter en retur test jeg fikk gjort på injektorene at de ligger over hva volvo anser som bra og øket fare for stempel havari så de anbefalte å ikke bruke båten før de hadde blitt skiftet eller overhalt. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart igår klokken 04:04 Link til dette innlegget Svart igår klokken 04:04 Helt riktig, dette er injektorer, ikke dyser. Dette er ikke noe man kan fikse uten meget dyrt utstyr og kompetanse, dessuten er konsekvensene dyre om det ikke blir gjort riktig. Jeg fikk testet og overhalt mine 4 injektorer hor Fyksen diesel på Lillehammer for ca 22 000,-, det er andre som også driver med dette. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
blue moon Svart 23 timer siden Link til dette innlegget Svart 23 timer siden nomen skrev for 8 timer siden: Helt riktig, dette er injektorer, ikke dyser. Dette er ikke noe man kan fikse uten meget dyrt utstyr og kompetanse, dessuten er konsekvensene dyre om det ikke blir gjort riktig. Jeg fikk testet og overhalt mine 4 injektorer hor Fyksen diesel på Lillehammer for ca 22 000,-, det er andre som også driver med dette. Hva ligger i å overhale injektorer? Bytte av spissene? Sjekket du pris hos Vestfold Elektrodiesel? Fyksen var ny for meg. Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
nomen Svart 22 timer siden Link til dette innlegget Svart 22 timer siden Overhaling er å skifte spisser og andre slitedeler, og teste de i benk etterpå. Fyksen er viden kjent for sin diesel ekspertise, Vestfold elektro er sikkert greie de også, men jeg har ingen erfaring med de. Prismessig er det nok ganske likt, skal de bruke originale Bosch deler, koster de nok det samme for de fleste. Men det er jo lurt og forhøre seg litt rundt. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.