Jump to content

290 drev


dcking

Recommended Posts

Mener der brukes litt forskjellige oljer. På mine er der ATF-olje (rød automatgirolje)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

  • Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner
Link to post

Som SveinHA skriver kan det brukes forskjellige oljer, både vanlig motorolje og ATF-olje. Det viktige hvis du skal etterfylle er å bruke samme olje som er brukt fra før hvis ikke kan oljen skumme. Jeg synes det er en fordel med ATF-olje (hydraulikkolje) da den er mere tynnflytende og gir raskere tilting av drev/trimplan før varmen i motorrommet har varmet opp oljen tilstrekkelig.

Link to post

Jeg synes å huske at det går å bytte fra motorolje til ATF-olje, men ikke motsatt. Hvilken olje som er anbefalt til ditt drev finnes i verkstedhåndboken som ligger i dokumentarkivet.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...