ko-stens Startet Tirsdag 08:29 Link til dette innlegget Startet Tirsdag 08:29 Fisker innimellom på natterstid, og da blir det fort dugg på frontruta på båten. Så fort jeg tørker av, dugger det igjen. Siden det som oftest er andre båter i nærheten som driver med det samme (dorgefiske etter ørreten på Mjøsa), hadde det vært kjekt bedre å se hva som skjer foran båten. Nå er det riktignok en skjærgårdsjeep med kun frontrute det her, så jeg kan jo se forbi på siden, men det hadde vært kjekt å kunne se gjennom ruta uansett da... Finnes det noe mirakelmiddel som gjør at en får mer eller mindre duggfri rute? Sitér dette innlegget Link to post
b0rls Svart Tirsdag 08:32 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 08:32 Zalo fungerer fint :) Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart Tirsdag 08:48 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 08:48 Vask ruta med en god glassrens slik man bruker på bil. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart Tirsdag 12:35 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 12:35 Vil en vifte uten varme hjelpe opp mot ruta? Eller må det varme til? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart Tirsdag 13:43 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 13:43 Dieselvarmeren holder ruta duggfri og meg varm under nattfiske på Mjøsa For å holde oversikt over andre båter så stoler jeg på radaren. Som et mer budsjettvennlig alternativ ville jeg prøvd denne på begge sider av ruta https://www.biltema.no/bilpleie/utvendig-bilpleie/glassrens-og-glassforsegling/glassrens-premium-700-ml-2000047005 Og til slutt denne på utsiden https://www.biltema.no/bilpleie/utvendig-bilpleie/glassrens-og-glassforsegling/vannavvisende-glassbehandling-200-ml-2000061947 Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart Tirsdag 17:09 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 17:09 Min erfaring er at en god vask med eddiksprit fungerer godt mot dugg. Sitér dette innlegget Link to post
DR_Nelson Svart Tirsdag 17:34 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 17:34 Hvis du har en lokal verneutstyrsbedrift i nærheten så kan du spørre der. Spør etter spray for å vaske ansiktsvern med. Det forhindrer dugg svært effektivt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.