ko-stens Startet 10.Juni Link til dette innlegget Startet 10.Juni Fisker innimellom på natterstid, og da blir det fort dugg på frontruta på båten. Så fort jeg tørker av, dugger det igjen. Siden det som oftest er andre båter i nærheten som driver med det samme (dorgefiske etter ørreten på Mjøsa), hadde det vært kjekt bedre å se hva som skjer foran båten. Nå er det riktignok en skjærgårdsjeep med kun frontrute det her, så jeg kan jo se forbi på siden, men det hadde vært kjekt å kunne se gjennom ruta uansett da... Finnes det noe mirakelmiddel som gjør at en får mer eller mindre duggfri rute? Sitér dette innlegget Link to post
b0rls Svart 10.Juni Link til dette innlegget Svart 10.Juni Zalo fungerer fint :) Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart 10.Juni Link til dette innlegget Svart 10.Juni Vask ruta med en god glassrens slik man bruker på bil. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 10.Juni Link til dette innlegget Svart 10.Juni Vil en vifte uten varme hjelpe opp mot ruta? Eller må det varme til? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 10.Juni Link til dette innlegget Svart 10.Juni Dieselvarmeren holder ruta duggfri og meg varm under nattfiske på Mjøsa For å holde oversikt over andre båter så stoler jeg på radaren. Som et mer budsjettvennlig alternativ ville jeg prøvd denne på begge sider av ruta https://www.biltema.no/bilpleie/utvendig-bilpleie/glassrens-og-glassforsegling/glassrens-premium-700-ml-2000047005 Og til slutt denne på utsiden https://www.biltema.no/bilpleie/utvendig-bilpleie/glassrens-og-glassforsegling/vannavvisende-glassbehandling-200-ml-2000061947 Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 10.Juni Link til dette innlegget Svart 10.Juni Min erfaring er at en god vask med eddiksprit fungerer godt mot dugg. Sitér dette innlegget Link to post
DR_Nelson Svart 10.Juni Link til dette innlegget Svart 10.Juni Hvis du har en lokal verneutstyrsbedrift i nærheten så kan du spørre der. Spør etter spray for å vaske ansiktsvern med. Det forhindrer dugg svært effektivt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.