Jump to content

Askeladden 525 hvordan bytte tankgiveren?

snowrawe

Recommended Posts

Bare å skru ut skruene, men du må sansynligvis ha slagskrujern!  Lurt å bytte ut skruer med HEX eller Unbraco. Kan ikke få sakt hvor mye jeg hater stjerneskruer på sånnt. Ser ut som det er mer korosjon enn hva det jeg hadde på tanktoppen min på forrige båt.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

1 minute ago, snowrawe said:

Ja det er tilkomsten eg ikke helt skjønner hvordan eg skal nå den. Skruene sitter i en plastovergang så det er det minste problemet. Tanken er skrudd fast med et patentbånd. Skrudd kobberrør for bensin og 2" påfyllingsslange og eg når ikke noen av de...

Lykke til med skruene!  jeg hadde tilkomst på min 585 med samme tankprodusendt og skruer. Til og med proffe mekanikere sleit meed å få opp skruene på mannhullet. På min giver var det lett å hammre over giveren og sugerøret., men mannlokket var delvis under motorbrønn

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Den er sikkert montert før innerliner, som vanlig på båt.. Forslag: Gi f i den og monter en bedre måler, f.eks. denne som klaskes på toppen av tanken og er kompatibel med instrumentet ditt ut av boksen: https://seatronic.no/gobius-c-tanksensor-med-bluetooth

Jeg har hatt samme problem med septikmåler, må rive halve inventaret for å få ut driten. Så den står der ennå men er erstattet av selvmekk radarbasert måler. Gobius over tilsvarer denne. Lykke.

Red: ‘klaske på toppen’ som i dersom du har plasttank, noe jeg innbilte meg ut fra bildet. Er det metalltank må det hull til. 

Dette er en gammel aluminiumstank. så og si umulig å gjøre reint nedi der for metallspon etter kapping. sansynligvis umulig å få ut av båten også som på stort sett alle båter med fasttank i den størrelse bygget på 2000 tallet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...