snowrawe Startet Tirsdag 09:01 Link til dette innlegget Startet Tirsdag 09:01 Hei Har målt meg frem at giveren i tanken er stuck på tom tank 240ohm (har testet ledninger og tankmåler) Men hvordan i all verden kommer man til for å bytte denne? Klarte såvidt få hånden langt nok inn til å ta bilde. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart Tirsdag 09:40 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 09:40 Bare å skru ut skruene, men du må sansynligvis ha slagskrujern! Lurt å bytte ut skruer med HEX eller Unbraco. Kan ikke få sakt hvor mye jeg hater stjerneskruer på sånnt. Ser ut som det er mer korosjon enn hva det jeg hadde på tanktoppen min på forrige båt. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
subwoofer Svart Tirsdag 09:51 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 09:51 @-morten- Tror han tenker mest på tilkomst og om det er noe triks som kan tas i bruk. Jeg kjenner ikke båten i det hele tatt så jeg kan ikke hjelpe. Sitér dette innlegget Link to post
snowrawe Svart Tirsdag 11:40 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 11:40 Ja det er tilkomsten eg ikke helt skjønner hvordan eg skal nå den. Skruene sitter i en plastovergang så det er det minste problemet. Tanken er skrudd fast med et patentbånd. Skrudd kobberrør for bensin og 2" påfyllingsslange og eg når ikke noen av de... Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart Tirsdag 11:45 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 11:45 1 minute ago, snowrawe said: Ja det er tilkomsten eg ikke helt skjønner hvordan eg skal nå den. Skruene sitter i en plastovergang så det er det minste problemet. Tanken er skrudd fast med et patentbånd. Skrudd kobberrør for bensin og 2" påfyllingsslange og eg når ikke noen av de... Lykke til med skruene! jeg hadde tilkomst på min 585 med samme tankprodusendt og skruer. Til og med proffe mekanikere sleit meed å få opp skruene på mannhullet. På min giver var det lett å hammre over giveren og sugerøret., men mannlokket var delvis under motorbrønn Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
subwoofer Svart Tirsdag 11:45 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 11:45 Den har jo kommet inn dit på et vis, det skjuler seg ikke noen adkomstpaneler bak puter eller deksler? De er kanskje lettest å finne fra baksiden, har du tilgang på InspectorCam eller tilsvarende? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart Tirsdag 16:11 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 16:11 Den er sikkert montert før innerliner, som vanlig på båt.. Forslag: Gi f i den og monter en bedre måler, f.eks. denne som klaskes på toppen av tanken og er kompatibel med instrumentet ditt ut av boksen: https://seatronic.no/gobius-c-tanksensor-med-bluetooth Jeg har hatt samme problem med septikmåler, må rive halve inventaret for å få ut driten. Så den står der ennå men er erstattet av selvmekk radarbasert måler. Gobius over tilsvarer denne. Lykke. Red: ‘klaske på toppen’ som i dersom du har plasttank, noe jeg innbilte meg ut fra bildet. Er det metalltank må det hull til. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart Tirsdag 18:26 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 18:26 Dette er en gammel aluminiumstank. så og si umulig å gjøre reint nedi der for metallspon etter kapping. sansynligvis umulig å få ut av båten også som på stort sett alle båter med fasttank i den størrelse bygget på 2000 tallet. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Bitteliten Svart Tirsdag 20:35 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 20:35 Samme problem hos meg. 10 cm takhøyde over tankene. De gamle giverne satt seg. Jeg lot de stå og monterte Gobius i stedet. Funker bra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.