Mørepilken Startet Tirsdag 19:22 Link til dette innlegget Startet Tirsdag 19:22 Hvordan reparerer jeg dette , eller skaffer meg erstatningsdel‹ Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart Tirsdag 21:25 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 21:25 Kjøp deg en ny styreklokke. Selges f.eks på maritim Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart Tirsdag 21:34 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 21:34 Ny styreklokke og ny styrewire (de bør byttes samtidig). Kan kjøpes forskjellige plasser. Vi kjøpte nytt på Maritim i år. Jeg måtte sage over de gamle boltene med vinkelsliper, da de var umulige å skru opp. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
index Svart Onsdag 07:42 Link til dette innlegget Svart Onsdag 07:42 Biltema har faktisk også begge deler. Greie priser også. Lengden på wiren pleier å være preget inn i plasten. Enten i fot eller tommer. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
-morten- Svart Onsdag 07:47 Link til dette innlegget Svart Onsdag 07:47 Bytta på jolla som sønnen hadde tidligere, kjøpte styresnekke med dobbeltvirkende planetgear, så blir det lett og stabil styring. mål opp styrekabelen så du får riktig lengde. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Hakkannen Svart Onsdag 14:47 Link til dette innlegget Svart Onsdag 14:47 index skrev for 6 timer siden: Biltema har faktisk også begge deler. Greie priser også. De har greie priser ja😊 Men styresnekka til Biltema mener jeg på er av den lille typen, tilsvarende M-58 (vanligvis opp til 55hk). Ut fra bildene til trådstarter kan det virke som han har ei styresnekke tilsvarende M-66, mer solid sak, med planetgir og større kabel enn M-58. Sto nettopp i valget mellom styresnekker selv og endte opp med M-66, da denne virker mer solid. I tillegg skal den (teoretisk sett) ikke trekke mot ei av sidene i bruk. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart igår klokken 07:34 Link til dette innlegget Svart igår klokken 07:34 Hakkannen skrev for 16 timer siden: De har greie priser ja😊 Men styresnekka til Biltema mener jeg på er av den lille typen, tilsvarende M-58 (vanligvis opp til 55hk). Det stemmer nok ja. Jeg kjøpte til min 30 hk, og den var tilsynelatende identisk med den originale. Jeg fikk faktisk ikke skiftet styrewire, da motor må løsnes for å få denne ut. Så i første omgang monterte jeg Biltema sneka på den gamel styrewiren. Enn så lenge så ser det ut til å fungere svært bra. Motoren har neppe vært av siden den ble montert i 1995, så den gir seg nok ikke uten kamp... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ivar Svart igår klokken 09:12 Link til dette innlegget Svart igår klokken 09:12 Hakkannen skrev for 18 timer siden: Sto nettopp i valget mellom styresnekker selv og endte opp med M-66, da denne virker mer solid. I tillegg skal den (teoretisk sett) ikke trekke mot ei av sidene i bruk. Styresnekker i "M-66 klassen" er ikke i seg selv immune mot at motoren trekker i rattet. Men ser flere og flere kommer med tilleggsbetegnelsen "NFB" - no feedback. Har en sånn fra Ultraflex originalmontert i min Yamarin, den fungerer supert Uansett type styring, finnen på motor bør justeres sånn at motor går mest mulig nøytralt i det fartsområdet man bruker mest Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Mørepilken Svart igår klokken 09:16 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 09:16 Takk for gode svar. Bare en ting: Hva, hvor er maritim? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart igår klokken 09:27 Link til dette innlegget Svart igår klokken 09:27 nettbutikk på maritim.no , samt butikker litt rundtomkring Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Hakkannen Svart igår klokken 14:45 Link til dette innlegget Svart igår klokken 14:45 ivar skrev for 5 timer siden: Styresnekker i "M-66 klassen" er ikke i seg selv immune mot at motoren trekker i rattet. Men ser flere og flere kommer med tilleggsbetegnelsen "NFB" - no feedback. Godt poeng, jeg burde nok ha vært tydeligere i det jeg skreiv, det jeg mente var at snekka jeg kjøpte visstnok skal være NFB, ikke at alle M-66 er det😊 Sitér dette innlegget Link to post
Mørepilken Svart 10 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10 timer siden Takk for gode svar. Bare en ting: Hva, hvor er maritim? Motor er Mariner 50 hk, 2-takts. Er Biltema styresnekka da et ok kjøp? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9 timer siden Link til dette innlegget Svart 9 timer siden Min er en Mariner 30hk totakt. Den fungerer i alle fall fint med Biltema sin. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hakkannen Svart 6 timer siden Link til dette innlegget Svart 6 timer siden Mørepilken skrev for 3 timer siden: Er Biltema styresnekka da et ok kjøp? Den er beregnet for opp til 55hk, så med 50hk motor burde du være innafor😊 Festene for snekka og styrekabelen er annerledes fra det du har fra før, men det finner du ut av. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.