Jump to content

Inspeksjons kamera, IP67, egnet for å sjekke zink etc på seildrev ?

Erik

Recommended Posts

Det går rykter om stort zinkforbruk i havna vår på enkelte båter denne våren.

Så jeg skulle kikket at det er zink nok igjen på min egen båt.

Fant ett enkelt og rimelig kamera jeg vurderer for å kikke litt på drevet mitt da, men usikker på om IP67 er tilstrekkelig vanntett for å stikke ned under båten ?

Det er ett slikt kamera jeg vurderer : InspectorCam Trådløst Inspeksjonskamera Maritim Båtutstyr

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Vi har målt mellom jord på brygge og vann uten å finne noe potensiale.

Det har heller ikke vært tilkoblet landstrøm i min båt, som jeg mistenker de andre med manglende zink har vært i vinter, så håper jo at alt er OK, men vil gjerne kikke for sikkerhets skyld.

Og ett inspeksjonskamera kan jo være kjekt å ha til andre ting også, men ikke hvis det tar kvelden på første oppdrag fordi det ikke tålte å senkes i saltvann ned under en seilbåt.

Jeg har våtdrakt og bly, så jeg kommer jeg nok ned for å inspisere manuelt også etterhvert, var bare for å få en kjapp indikasjon på om jeg bør på land fort.

Finner at IP67 skal tåle en meter i 30 minutter, så da er det vel akkurat på rett side av grensen ?

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...