MR Swe Startet Fredag 10:37 Link til dette innlegget Startet Fredag 10:37 Hei. Har litt diverse båtdeler som jeg tenkte få lagt ut på finn i stedet for det bare ligger hjemme .Feks en Gobius pro 1. Men nå har finn begynt ta betalt for MC/BIL/BÅT. Er bare 29 kr opp til 2000kr men er irreterandes når det vart gratis tidligere. Hvor kan man ellers legge ut båtdeler til salgs? Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart Fredag 11:33 Link til dette innlegget Svart Fredag 11:33 Ja dette merket jeg også for et par dager siden. Frustrerende. Alternativet må jo være facebook.. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart Fredag 12:13 Link til dette innlegget Svart Fredag 12:13 Klassisk enshittification av tjenester. 1) Lag en bra tjeneste som blir populær fordi den fungerer. 2) Oppnå tilnærmet monopol. 3) Melk tjenesten for det den er verdt av profitt og ødelegg det som gjorde den bra. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Careka Svart Fredag 14:34 Link til dette innlegget Svart Fredag 14:34 vi hadde en slags avd. her inne før ? er den borte nå ? Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Fantino Svart Fredag 14:46 Link til dette innlegget Svart Fredag 14:46 MR Swe skrev for 4 timer siden: Hei. Har litt diverse båtdeler som jeg tenkte få lagt ut på finn i stedet for det bare ligger hjemme .Feks en Gobius pro 1. Men nå har finn begynt ta betalt for MC/BIL/BÅT. Er bare 29 kr opp til 2000kr men er irreterandes når det vart gratis tidligere. Hvor kan man ellers legge ut båtdeler til salgs? Er det ikke fremdeles gratis på ‘Torget’? Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart Fredag 15:55 Link til dette innlegget Svart Fredag 15:55 Fantino skrev 1 time siden: Er det ikke fremdeles gratis på ‘Torget’? Nei, Ikke båtdeler, der må man betale. Finn har begynt å bli ganske griske. Man kan komme unna det ved å annonsere under vannsport og seiling tror jeg. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
MR Swe Svart Fredag 16:45 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Fredag 16:45 Ikke på bil/mc/båt lengte .fikk til svar at de tester ny løsning før hindre useriøse. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart Fredag 17:03 Link til dette innlegget Svart Fredag 17:03 Ja så det der, men en velger vel selv kategori. På torget er det jo hummer og kanari så vil tro de fleste bruker søk i stedet for å bla gjennom uendelige mengder med irrelevante saker? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart Fredag 17:35 Link til dette innlegget Svart Fredag 17:35 De går gått ned fra ca 12000 annonser til ca 9500 etter at de innførte dette. Går nedover for hver dag. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart Fredag 18:30 Link til dette innlegget Svart Fredag 18:30 Torsen67 skrev 52 minutter siden: De går gått ned fra ca 12000 annonser til ca 9500 etter at de innførte dette. Går nedover for hver dag. Er jo ikke noe penger i 12000 gratis annonser hvis halvparten av de betaler er det god bedriftsøkonomi selv om jeg for det meste sov bakerst på vindusrekka Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart Fredag 19:02 Link til dette innlegget Svart Fredag 19:02 Var jo en innom forumet her og snakket varmt om nyoppstartet side de hadde laget for båtsalg. Link Var inne og kikket og øverst er der en nedtrekks meny "Alle annonser", klikker man der kommer det opp nederst "Markedsplass". Kanskje det kan være en mulighet for gratis annonse ? Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
19 fot Svart Fredag 19:28 Link til dette innlegget Svart Fredag 19:28 Trawler 42 skrev 22 minutter siden: Var jo en innom forumet her og snakket varmt om nyoppstartet side de hadde laget for båtsalg. Link Var inne og kikket og øverst er der en nedtrekks meny "Alle annonser", klikker man der kommer det opp nederst "Markedsplass". Kanskje det kan være en mulighet for gratis annonse ? Det kan jo hende folk ikke bare er ute etter et sted å plassere annonsa si, men et sted der annonsa blir sett av de som vil kjøpe det man skal selge. For ca 20 år siden tok finn seg betalt for torget annonser. Jeg annonserte da noen ting på to finn-kopier som var gratis. Men det var jo ikke like mange som kjente til disse konkurrentene. Sitér dette innlegget Link to post
Skamklipt Svart Fredag 19:29 Link til dette innlegget Svart Fredag 19:29 Trawler 42 skrev 24 minutter siden: Kanskje det kan være en mulighet for gratis annonse ? Det er vel ca like mange som ser den annonsen som om du hadde hengt opp en lapp på nærmeste lyktestolpe. Gratis det også forøvrig. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart Fredag 19:34 Link til dette innlegget Svart Fredag 19:34 Har dette nylig skjedd? For en uke eller to siden, så la jeg inn et par batteriseparatorer og en batterilader for salg, og det var gratis på FINN. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Dixie 2100 Svart Fredag 19:38 Link til dette innlegget Svart Fredag 19:38 Finn.no tar betalt for annonsene .... noen klager Avisene tar betalt for +artiklene.... noen klager Men alle skal ha lønn... Hvorfor forventer vi at ting skal være gratis?? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart Fredag 19:40 Link til dette innlegget Svart Fredag 19:40 dennrick skrev 4 minutter siden: Har dette nylig skjedd? Ble i alle fall annonsert at de skulle begynne med dette i slutten av april i år. Mistenker det blir lettere å hive ting man ellers hadde lagt ut for salg med en slik løsning, men slik har det nå blitt, bærekraftig/miljøvennlig er det ikke. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart Fredag 20:15 Link til dette innlegget Svart Fredag 20:15 Dixie 2100 skrev 35 minutter siden: Men alle skal ha lønn... Nå tar de jo seg godt betalt for bil og båtannonser også, og med monopol på markedet tjener de nok plenty der. Er ingen grunn for de å begynne å ta seg betalt for Torget. De selger vel også dataen din, og tjener flesk på dette. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Torsen67 Svart Fredag 21:16 Link til dette innlegget Svart Fredag 21:16 pipe skrev for 2 timer siden: Er jo ikke noe penger i 12000 gratis annonser hvis halvparten av de betaler er det god bedriftsøkonomi selv om jeg for det meste sov bakerst på vindusrekka De tjener jo en god del på reklamen man finner der. Jo færre kjøpere jo mindre reklameinntekt. Her leter de nok etter en balanse slik at de kan tjene på begge deler. Men må jo da tjene mer enn det de gjorde med gratisannonsene og reklame alene. Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart Fredag 21:25 Link til dette innlegget Svart Fredag 21:25 Regner med Finn også har startet på et visst nivå og vokst seg stor vha. markedsføring og eksponering online. Var vel ikke så mange som så slike annonser den gangen de startet opp heller. Men beste er nok å betale for annonsen, eller finne seg en populær telefonstolpe ! Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Sinvano Svart Fredag 21:57 Link til dette innlegget Svart Fredag 21:57 Bare så kjedelig å måtte betale for noe man kanskje selger for 200-300,- hvis man i det hele tatt får solgt.. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart Fredag 22:36 Link til dette innlegget Svart Fredag 22:36 https://www.facebook.com/groups/2320941778166870/?ref=share_group_link Jeg vet ikke om admin aksepterer dette, men her er det gratis. Sitér dette innlegget Link to post
Dixie 2100 Svart igår klokken 05:36 Link til dette innlegget Svart igår klokken 05:36 enslagsgjest skrev for 9 timer siden: Nå tar de jo seg godt betalt for bil og båtannonser også, og med monopol på markedet tjener de nok plenty der. Er ingen grunn for de å begynne å ta seg betalt for Torget. De selger vel også dataen din, og tjener flesk på dette. Så at matbutikkeiere som tjener mye på enkelte varer skal gi bort andre varer? Nå er det jo andre kanaler hvor det fortsatt går an og legge ut gratis annonser. Men det jeg har lagt ut på facebook og på finn, så er det mye mere seriøse henvendelser på finn. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart igår klokken 08:40 Link til dette innlegget Svart igår klokken 08:40 Dixie 2100 skrev for 3 timer siden: Så at matbutikkeiere som tjener mye på enkelte varer skal gi bort andre varer? Hvis du noen gang har sett i søppeldunken til en matbutikk, hadde du nok ment at de skulle gitt bort all den enorme mengden mat gratis Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Ingar Svart igår klokken 08:42 Link til dette innlegget Svart igår klokken 08:42 Careka skrev for 17 timer siden: vi hadde en slags avd. her inne før ? er den borte nå ? Ja, men systemet var ikke bra nok og det ble lite brukt. Vi har måttet etablere en "Ønskes" avdeling, men det er kun for å slippe disse forespørslene på selve Båtforumet. Som man ser er aktiviteten svært lav. Skal undersøke om det er kommet nye løsninger for rubrikkannonser. Det må ha en brukervennlighet tilsvarende Finn om det skal være interessant. I det minste bedre enn Facebook's Grupper og Marketplace. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.