STRILBAS Startet igår klokken 09:06 Link til dette innlegget Startet igår klokken 09:06 Har en 15 år gammel Aquador 25 WA kjøpt for 5 år siden. Ved pumping av toilet oppstår det en usynlig gass med en skarp odør som forårsaker hostekuler. Toilettet har kun blitt brukt til lating av urin. Noen ide om hva dette kan være og hvordan man blir kvitt det. Sitér dette innlegget Link to post
Vestkystseiler Svart igår klokken 09:58 Link til dette innlegget Svart igår klokken 09:58 Dersom den usynlige gassen er ammoniakk, kan den nøytraliserer med eddik. Sitér dette innlegget Link to post
to-vid Svart igår klokken 14:15 Link til dette innlegget Svart igår klokken 14:15 Problemet kommer nok av sjøvann som blir værende igjen i slanger og tank etter bruk. Å skylle ned med ferskvann etter tur hjelper godt på lukt. Hvis det først lukter så hjelper det å få tømt tanken og skylt den med rent vann når en starter turen. Ved daglig bruk så skal det ikke lukte slik, da er noe galt. Men 2-3 dager uten og med sjøvann innestengt så blir det slik. Også viktig at lufting til tank er i orden. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart igår klokken 14:59 Link til dette innlegget Svart igår klokken 14:59 Råttent sjøvann som har stått lenge gir gass som lukter py og stikker i nesa. Skyll med ferskvann før du forlater båten så blir det hyggelig å komme igjen. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart igår klokken 15:18 Link til dette innlegget Svart igår klokken 15:18 Og har du septiktank så er lufting av den viktig, aller helst 2 lufteslanger slik at du får en liten gjennomtrekk. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.