Chrisert Startet 14.Juni Link til dette innlegget Startet 14.Juni Hei, Hvordan er det lettest å få på kalesjen? Er det noen triks for å få den på enklere? Jeg ser det er fire stropper til bimini – skal de også festes til kalesjen? Har dere noen mål eller en bruksanvisning som viser hvordan man monterer eller justerer kalesjen, slik at den blir lettere å få på? Eller hvordan gjøre dere det ? Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 14.Juni Link til dette innlegget Svart 14.Juni Dette er det nok flere som har blitt plaga med.. En kopi av en bruksanvisning jeg har lagd tidligere: Mine tips er. Fest alle sidepanelene i taket. Se at taket er riktig sentrert sideveis. Begynn så å feste fremre panel i vindskjermen. Fordel om du har en hjelper som kan trekke ned i takramma når fronten festes. Fest så bakstykket i senter bak. Se at taket er sentrert. Fordel å ha en hjelper som trekker ned takramma når bakveggen festes. Fest så glidelåsene i fremme hjørner. Fest så sidepanelene. Begynn fremme, jobb bakover, igjen greit med en hjelper som kan trekke ned litt i taket. Igjen veldig viktig at takpanelet er sentrert på stengene sideveis. Samt gassdempere trykker taket oppover, så ikke vær redd for å dra ned i ramma når panelene skal festes, da trenger du ikke dra i kalesje, og da slipper du å ødlegge kalesje. Med litt trening så går det ganske greit på 5-6 minutter. De fire stroppene er til bruk hvis kalesjea brukes som Bimini, uten sidepanel. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.