Chrisert Startet Lørdag 12:12 Link til dette innlegget Startet Lørdag 12:12 Hei, Hvordan er det lettest å få på kalesjen? Er det noen triks for å få den på enklere? Jeg ser det er fire stropper til bimini – skal de også festes til kalesjen? Har dere noen mål eller en bruksanvisning som viser hvordan man monterer eller justerer kalesjen, slik at den blir lettere å få på? Eller hvordan gjøre dere det ? Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart Lørdag 13:47 Link til dette innlegget Svart Lørdag 13:47 Dette er det nok flere som har blitt plaga med.. En kopi av en bruksanvisning jeg har lagd tidligere: Mine tips er. Fest alle sidepanelene i taket. Se at taket er riktig sentrert sideveis. Begynn så å feste fremre panel i vindskjermen. Fordel om du har en hjelper som kan trekke ned i takramma når fronten festes. Fest så bakstykket i senter bak. Se at taket er sentrert. Fordel å ha en hjelper som trekker ned takramma når bakveggen festes. Fest så glidelåsene i fremme hjørner. Fest så sidepanelene. Begynn fremme, jobb bakover, igjen greit med en hjelper som kan trekke ned litt i taket. Igjen veldig viktig at takpanelet er sentrert på stengene sideveis. Samt gassdempere trykker taket oppover, så ikke vær redd for å dra ned i ramma når panelene skal festes, da trenger du ikke dra i kalesje, og da slipper du å ødlegge kalesje. Med litt trening så går det ganske greit på 5-6 minutter. De fire stroppene er til bruk hvis kalesjea brukes som Bimini, uten sidepanel. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.