Jump to content

Uttern D77 2018 kalesjen tips og triks

Chrisert

Recommended Posts

Hei,
Hvordan er det lettest å få på kalesjen? Er det noen triks for å få den på enklere?
Jeg ser det er fire stropper til bimini – skal de også festes til kalesjen?
Har dere noen mål eller en bruksanvisning som viser hvordan man monterer eller justerer kalesjen, slik at den blir lettere å få på?

Eller hvordan gjøre dere det  ?

Dette er det nok flere som har blitt plaga med.. 

En kopi av en bruksanvisning jeg har lagd tidligere:

Mine tips er.

Fest alle sidepanelene i taket. Se at taket er riktig sentrert sideveis. Begynn så å feste fremre panel i vindskjermen. Fordel om du har en hjelper som kan trekke ned i takramma når fronten festes. Fest så bakstykket i senter bak. Se at taket er sentrert. Fordel å ha en hjelper som trekker ned takramma når bakveggen festes. Fest så glidelåsene i fremme hjørner. Fest så sidepanelene. Begynn fremme, jobb bakover, igjen greit med en hjelper som kan trekke ned litt i taket.

Igjen veldig viktig at takpanelet er sentrert på stengene sideveis. Samt gassdempere trykker taket oppover, så ikke vær redd for å dra ned i ramma når panelene skal festes, da trenger du ikke dra i kalesje, og da slipper du å ødlegge kalesje. Med litt trening så går det ganske greit på 5-6 minutter. 

De fire stroppene er til bruk hvis kalesjea brukes som Bimini, uten sidepanel. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...