Honky Startet 14.Juni Link til dette innlegget Startet 14.Juni De to glassrutene i fronten har blitt mer og mer "tåkete". Vet ikke helt hva som har skjedd, kanskje feil vaskemiddel eller liknende. Kan slike vindusglass behandles / "slipes" klare på noen måte eller er dette umulig? Ser 2 nye glass på Agder boat koster 26000kr. Takknemlig for tips. Sitér dette innlegget Link to post
nuffe88.tm Svart 14.Juni Link til dette innlegget Svart 14.Juni Hvis dette er laminert glass alltså 2 lag med glass og en tynn film i midten kan det være filmen som blir Tåkete, da hjelper ikke polering. sikker på at det er glass og ikke Akryl eller Polycarbonat ? de blir også grå med tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 15.Juni Link til dette innlegget Svart 15.Juni Hvis det er det siste så har jeg forstått det slik at de kan pusses. Har sett dette blitt gjort på lykteglass til biler med tilsynelatende meget godt resultat Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Honky Svart Torsdag 18:11 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Torsdag 18:11 Kan ikke tenke meg det er type "vindusglass" i båten, vinduene er betydelig bøyd / bue formet. Rart ingen her på forumet har erfaring / opplevd noe liknende. Sitér dette innlegget Link to post
Dixie 2100 Svart Torsdag 19:37 Link til dette innlegget Svart Torsdag 19:37 Dette er det sikkert Ertec i Tvedestrand som har levert til Agder Boats, så det kan jo være en mulighet til å høre med de hva slags type vindu det er. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart Torsdag 21:18 Link til dette innlegget Svart Torsdag 21:18 Du hører vel om det er plast eller glass hvis du banker litt på de. Og hvis det er dobbeltglass ser du vel visuelt hva det er som er tåkete, om det er glass eller film. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Torsen67 Svart 8 timer siden Link til dette innlegget Svart 8 timer siden Se om det står et lite produsent-merke nede i hjørnene. Hos meg står det Ertec. Mangler dette på de vinduene som er tåkete, så er det ikke originale vinduer. Du kan få bøyd til nye vinduer i polykarbonat. Det er solide saker, men krever at de poleres skikkelig én gang i året. Grunnen er at de har litt myk overflate. Men som i gamle lykteglass i biler, så kan de poleres opp slik at de ser helt nye ut. Jeg har et uoriginalt hjørnevindu på min båt. Dette er laget i tynn akryl, og har nå gjennomkrakelert. Da er det ingen vei tilbake og det må byttes. Akryl er hardere, men tåler mindre vedr krakelering. Brukes det feil såpe eller kjemikalier her, så er det gjort. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.