RB1 Startet 20 timer siden Link til dette innlegget Startet 20 timer siden Hei Jeg har nylig kjøpt meg en 16" Pioner med Honda 30hk 3 syl forgasser motor. Den startet når jeg satte den bort før vinteren. Må sies at forrige eier ikke har vært nøye med vedlikehold på motor. Har tatt en service på motor med bytte av olje, oljefilter, plugger, impeller, nytt bensin (tømt tank og kjøpt inn fersk bensin). Forgassere har blitt demontert og fått en runde med rens. Jeg får nå ikke start på den med vanlig nøkkelstart. Får start på den med choke og startgass, men når jeg senker chokehendelen så dør den ut. Får ikke start på den med bare choke med andre ord. Noen som har tips på hva som kan være årsaken? Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart 12 timer siden Link til dette innlegget Svart 12 timer siden Skjer det noe hvis du pumper på blæra til tanken når du har start på motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Selco Racing Svart 11 timer siden Link til dette innlegget Svart 11 timer siden Ulike motorer har ulike prosedyrer for start. Dersom det er tilgjengelig, les bruksanvisning før bruk. Denne motoren har vel automatisk choke. Det kan være tomgangsspaken som du antar er choke. Er ingen ekspert, men du kan prøve dette: For å starte en kald motor, la tomgangsspaken stå i START-posisjon (helt senket). For å starte en varm motor på nytt, løft tomgangsspaken. Sitér dette innlegget Link to post
RB1 Svart 4 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4 timer siden Skjer ingen ting når jeg pumper når den går på choke. Håndpumpa er hard, dvs fullt trykk. Sitér dette innlegget Link to post
RB1 Svart 4 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4 timer siden Selco Racing. Min forrige båt var utstyrt med samme type motor men litt kraftigere utgave (50hk). "Tomgangsspaken" som du referer til var koblet til choken. Det står også på gass hendelen at choke funksjonen er når den står oppe. Sitér dette innlegget Link to post
Trond C Svart 4 minutter siden Link til dette innlegget Svart 4 minutter siden Det er manuell choke. Brukes enten ved å dra ut chokeknott på motor eller ved å dytte tomgangsgassen noe cm. ekstra fremover, mot fjæring. Gikk motoren normalt etter at du skrudde fra hverandre forgasserne, hvis den var i normalt bruk deretter? Hvis den gikk før du demonterte og renset forgasserne er det kanskje der hunden ligger begravet, altså en titt på dem Jeg har hatt samme motor i tretti år, har latt forgasserne være, og har aldri hatt problemer med start. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.