elskerseiling Startet 13 timer siden Link til dette innlegget Startet 13 timer siden Oppdaget et lite hull på eksosslangen ved gjennomføring. Hva er beste å gjøre her? Finnes det noe permanent reparasjon eller må jeg kappe slangen så hullet er borte og tre slangen innpå gjen? Ser ut som jeg har endel å gå på. Hva kapper man slike slanger med evt? Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 12 timer siden Link til dette innlegget Svart 12 timer siden Eksos slanger er ofte armert med metalltråd og da er en baufil fin til jobben. Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Hulda Svart 11 timer siden Link til dette innlegget Svart 11 timer siden Baufil og kraftig avbiter. Eller vinkelsliper. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 7 timer siden Link til dette innlegget Svart 7 timer siden Jeg kjenner jo ikke til alder på slangen, eller årsaken til lekkasjen i din båt. På generelt grunnlag, er disse eksosslangene meget solide, det blir ikke hull i de uten videre. Mekanisk belastning, eller aller helst alder er det som tar de. Ta av slangen ved gjennomføringen og sjekk tilstanden nøye før du vurderer å gjenbruke den. Er den veldig stiv, og/eller du hører "knaselyder" når du bøyer på den, er den nok moden for utskifting. Eksosslangen er tross alt det jeg vurderer som en sikkerhetskritisk komponent. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.