Okkaby Startet Søndag 15:12 Link til dette innlegget Startet Søndag 15:12 Må bytte radio i båten, da den Velex jeg har, ikke fungere noe bra. Den har faktisk aldri fungert noe bra. Samme hvilken antenne en forsøker med, både med og uten 12v forsyning, så sliter den med signaler de fleste steder, inkludert i hjemhavn hvor selv den billigste klister antenne fra kina fungere i bilen 50m unna. Den ble kjøpt privat via finn, og skulle være nye/ubrukt, men mistenker t selger ikke var ærlige, å sjøl hadde problemer med den. Hadde bare vært pakket ut å set på i følge han. Men får gå på tabbe kontoen den. Så nå byttes den ut. Men er noe usikker på om Fusion er vert prisen. Må jo kjøpe både radio og adapter. Har da set på RA-70 og RA-70N Er et noen andre enn Fusion som anbefales? Siden Fusion mer eller mindre passe i gamle hull, så vil jeg ikke ha en av disse runde dingser, da den ikke vil passe/skjule alt av gammelt hull. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Benji Svart Søndag 15:20 Link til dette innlegget Svart Søndag 15:20 Fusion RA60 med innebygd DAB er ett alternativ jeg er fornøyd med Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Okkaby Svart Søndag 15:26 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 15:26 Benji skrev 4 minutter siden: Fusion RA60 med innebygd DAB er ett alternativ jeg er fornøyd med Så på den, men klarte ikke skjønne hvor dab antenne skal kobles, da den kun har FM antenne plugg bak, som jeg kan se i manualen. Måtte du bruke den adapter eller eller hvordan har du gjort det med antenne? Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Benji Svart Søndag 15:53 Link til dette innlegget Svart Søndag 15:53 Okkaby skrev 26 minutter siden: Så på den, men klarte ikke skjønne hvor dab antenne skal kobles, da den kun har FM antenne plugg bak, som jeg kan se i manualen. Måtte du bruke den adapter eller eller hvordan har du gjort det med antenne? Helt rett det - den bruker vanlig Motorolaplugg til DAB antenna Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Okkaby Svart Søndag 15:56 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 15:56 Ok. Da må jeg evt ha en overgang til eksisterende antenne kabel. Men den Fusion passer rett i gamle hullet. Ikke så gale pris heller. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
MagnusB Svart Søndag 17:51 Link til dette innlegget Svart Søndag 17:51 Jeg har denne og er strålende fornøyd. https://www.sony.no/electronics/bilmottakere-bilstereoer/dsx-a510bd. Med en 20 cm høy antenne med dobbelidig tape under foten har jeg meget godt mottak i oslofjorden iallefall :) Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart Søndag 18:23 Link til dette innlegget Svart Søndag 18:23 Denne antennen ga meg mye bedre dekning enn limt vindusantenne (finnes også med SMB og DIN) Sitér dette innlegget Link to post
Arejane Svart Søndag 18:49 Link til dette innlegget Svart Søndag 18:49 Kjøpte Pioner DEH-S720dab+ og den fungerer helt ok. Sitér dette innlegget Mh Arejane Link to post
Okkaby Svart Søndag 20:00 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 20:00 J-Å skrev for 1 time siden: Denne antennen ga meg mye bedre dekning enn limt vindusantenne (finnes også med SMB og DIN) Har prøvd med en sådan også, 2 forskjellige UFO antenner, samt billig klister antenne og siste en anne mer avansert vindues antenne. Alt like dårlig, så har komt frem til at det er radio som er føkka. Men bestilte en sådan RA-60 Fusion nå i kveld. Da kan Høcom sende den sammen emd radar som skal være fikset nå. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
svendis Svart igår klokken 12:16 Link til dette innlegget Svart igår klokken 12:16 Monterte nylig Fusion RA70 pga 1-DIN monteringshullet. Strålende fornøyd. Var 20% hos Høcom. RA60 med innebygd DAB er nok et rimeligere alternativ hvis man har mulighet til å forandre på utskjæring. Noe stiv pris på RA70 når man må ha DAB modul i tillegg. DAB modulen blir forøvrig fullintegrert som om den var innebygd. Kjøpte modulen uten antenne: https://bilradiospes.no/fusion/msdab100/fusion-ms-dab100-dab-plus-modul-uten-dab-plus-antenne DAB antennesplitter på coax fra Glomex UFO antenne. thansen https://www.thansen.no/bil/utstyr/bilstereo/dab-adaptere/dab-antenne-splitter-ct27aa135/n701/pn918260 Overgang fra SMB til Fakra: https://bilradiospes.no/connects2/ct27aa149/antenneadapter-13-cm-fakra-f--lt---gt--smb-m Fjernkontroll som fungerer utmerket. Festes på en fast parkeringsplass, men er enkel å vri utav holderen for å brukes der du sitter. https://bilradiospes.no/fusion/arx70b/fusion-arx70-trådløs-fjernkontroll-sort?gad_source=1&gad_campaignid=21845281196&gbraid=0AAAAADl4Z2EumxGeNhl7BZJqU7_IfK93_&gclid=CjwKCAjwgb_CBhBMEiwA0p3oOEyyckj2N6pgsTWYCSYxD3pEppO6NKV0myOw8B665b_kOEDavlCpfBoC5oIQAvD_BwE Veldig god lyd, veldig god DAB, sømløst bytte mellom input DAB-Bluetooth o.l, raskt kanalsøk, mulighet for app styring og fremtidige software oppdateringer. Tut og kjør, men ikke billig. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart igår klokken 12:41 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 12:41 Syns også det var stiv pris for RA70 og RA70N når en må kjøpe modul i tillegg. Siden jeg kun skal bruke den til radio, så trengs ikke masse ekstra funksjoner. Har Skikkelig bluetooth høytaler vi bruker om di trenger musikk i land eller på brygga. Er mest for å ha radio under lengre distanser. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Sørlandet2 Svart igår klokken 12:56 Link til dette innlegget Svart igår klokken 12:56 Jeg er skeptisk til Fusjon.. Jeg har forgjengeren til nevnte spiller med Dab-modul. Fikk den levert med ny båt i 2015. Når den var fem og et halvt år, så greide jeg ikke å få den på. Snakka med importøren, de sa det desverre var et vanlig "problem", software feil. Ingenting å gjøre med. Så rett i søpla. Kjøpte en ny, av lokal forhandler, den hadde stått i utstilling. Fikk grei pris. God stemning. Tok den med i båten. Samme med den. Låste seg i oppstarten denne å. Samme svar av importøren. Rett i søpla den å. Fortvilt forhandler. Kjøpte ny. Forhandler gjorde så godt han kunne, uten at importøren var serleg velvillig. Det skal vel mye til at jeg legger fem lapper på bordet en gang til for en slik. Den jeg har nå har fungert i noen år, men av en eller annen grunn så starter den ikke alltid når jeg slår den på. Så skeptisk.. Dette er en liten datamaskin, produsert i et land som ikke har dab. Fine greier, spesielt hvis en skal ha et fancy oppsett med flere enheter, men har sine svakheter. Mulig alt har blitt så mye bedre nå, ikke vet jeg. Men jeg hadde nok tatt med meg et par tusen og kjøpe en mer ordinær radio. Ellers er min erfaring at min Dab er følsom for forstyrrelser. Den virker ikke når led lys er på. Plagde også ved første installasjon, dårlig signal, spesielt på Nrk, som har andre sendere enn de andre kommersielle kanalene. Fikk så lagt antennekabel bort fra kompass og andre instrumenter, da ble det bra. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart igår klokken 13:07 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 13:07 Slutter den å fungere grunnet software feil. så er det jo garanti/reklamasjons sak. Da får de være forhandler som fikser opp. Importør er jo ikke vårt problem. Her er jo loven klar å tydelig. selger har ansvaret og må rydde opp. Når det gjelder land de produseres i, så er vel dette omtrent likt for alle dab radioer. Er jo kun noen få land som bruker dab, å det meste er jo produsert i billig land. Men får se neste uke, når jeg er hjemme å får den installert. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Sørlandet2 Svart igår klokken 13:17 Link til dette innlegget Svart igår klokken 13:17 Okkaby skrev 3 minutter siden: Slutter den å fungere grunnet software feil. så er det jo garanti/reklamasjons sak. Da får de være forhandler som fikser opp. Importør er jo ikke vårt problem. Her er jo loven klar å tydelig. selger har ansvaret og må rydde opp. Når det gjelder land de produseres i, så er vel dette omtrent likt for alle dab radioer. Er jo kun noen få land som bruker dab, å det meste er jo produsert i billig land. Men får se neste uke, når jeg er hjemme å får den installert. Ja det var det jeg trodde å. Den første var eldre en fem år. Den andre hadde vert demo et år, så den hadde heller ikke garanti/reklamasjon sa importøren. Det var nå en ting, men at en feil i oppstarten på denne "datamaskin" fører til at det bare er å hive den i søpla fører til at jeg har mista litt av trua på Fusion. Hverken meg eller forhandler var særlig imponert over importørens behandling. Ser ikke ut som de selger Fusion nå. Men mulig alt er mye bedre nå. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart igår klokken 13:19 Link til dette innlegget Svart igår klokken 13:19 Jeg er veldig fornøyd med en billig DAB adapter med aux utgang. Den kan til og med kobles til telefonen med bluetooth. Den gamle radioen står nå bare som en forsterker. I en bil er jo en slik adapter en irriterende dings, men i en båt kan den mye enklere integreres som en fastmontert enhet. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart igår klokken 13:25 Link til dette innlegget Svart igår klokken 13:25 Sørlandet2 skrev 30 minutter siden: Men jeg hadde nok tatt med meg et par tusen og kjøpe en mer ordinær radio. Det hadde vært min anbefaling også. For 2-2,5k får man en god 1 DIN DAB radio med integrert DAB og BT i fra kjente produsenter. Sitér dette innlegget Link to post
svendis Svart igår klokken 13:47 Link til dette innlegget Svart igår klokken 13:47 pipe skrev 10 minutter siden: Det hadde vært min anbefaling også. For 2-2,5k får man en god 1 DIN DAB radio med integrert DAB og BT i fra kjente produsenter. Det var det jeg første gjorde. Kjøpte en Grundig midt på treet stereo. Det plaget livet av meg at det ikke gikk an å justere volumet med knappene på mobilen ved streaming fra spotify for eksempel. Knotete menyer, også viste det seg at det ikke gikk an å få tak i fjernkontroll. Akkurat fjernkontroll er ikke noe de har tenkt særlig på til bil bruk. Har man enkel tilgang på spilleren så er det jo noe annet. At Fusion skal tåle en vannskvett og to gjør sikkert sitt med prisen, men det er ikke noe jeg har behov for at den skal tåle. Min erfaring er hvertfall at Fusion fungerer glimrende, men måtte lukke øynene litt for prisen. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart igår klokken 13:55 Link til dette innlegget Svart igår klokken 13:55 svendis skrev 8 minutter siden: Det var det jeg første gjorde. Kjøpte en Grundig midt på treet stereo. Det plaget livet av meg at det ikke gikk an å justere volumet med knappene på mobilen ved streaming fra spotify for eksempel. Knotete menyer, også viste det seg at det ikke gikk an å få tak i fjernkontroll. Akkurat fjernkontroll er ikke noe de har tenkt særlig på til bil bruk. Det var jo mye greier i fra en kjent produsent. Har selv en Pioneer som fungerer bra. Ekstern fjærnkontroll kjøpte jeg men den er lite i bruk da jeg heller bruker app til å styre. Mobilen er jo som oftest bare en armlengde unna. Knotete menyer kan jeg være med på men er jo kanskje ikke så veldig interessert heller for å lære meg spilleren. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 22 timer siden Link til dette innlegget Svart 22 timer siden Jeg har Fusion RA70n. Nå har jeg god dekning men er stort sett i nærheten av land. Dette satt montert i båten når jeg kjøpte den i 2023. Men, jeg vil gjerne påpeke én ting, og det er lyden. Forrige eier monterte heldigvis høyttalere i Signature serien. De gir utrolig god mellomtone, som igjen gjør det ekstremt behagelig å høre på radio. Spesielt prating. Det er ikke overfokus på bass og diskant som på mange andre høyttalere der ute. Det meste er etter min mening bare søppel/Boss. I tillegg så spiller de tonal bass ikke bare dyp brum. Mellotone og diskant samspiller på en fin måte uten at det skjærer i ørene. Jeg ender da opp med å høre på radio på et lavere volum da det er lett å få med seg hva som blir sagt. På musikk kan jeg skru opp mye uten at det blir forvrengning. Har foreløpig ikke hatt noe problem med mitt oppsett, men syns menyen er litt knotete. Er ikke spesielt glad i knapper med dobbelt-funksjoner. Men er veldig glad i spilleren. Det finnes også en haug med tilbehør om man ønsker å bygge ut. Men kvalitet koster.. Sitér dette innlegget Link to post
Cheyenne Svart 21 timer siden Link til dette innlegget Svart 21 timer siden J-Å skrev for 2 timer siden: Jeg er veldig fornøyd med en billig DAB adapter med aux utgang. Den kan til og med kobles til telefonen med bluetooth. Den gamle radioen står nå bare som en forsterker. I en bil er jo en slik adapter en irriterende dings, men i en båt kan den mye enklere integreres som en fastmontert enhet. Kjenner problemet. For åtte år siden var jeg innom en bilforhandler og skulle egentlig kjøpe en dabadapter til den bilen jeg hadde da, men endte opp med helt ny bil da de ikke hadde adapter jeg likte. Ble en kostbar adapter, men men.😁 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.