valvolainen Startet Mandag 15:34 Link til dette innlegget Startet Mandag 15:34 Min vil ikke slippe ankeret, kjører den i revers, motor går fritt og fint, men kabelaret vil ikke rulle fritt. Om jeg tar en rørtang og skrur kabelaret mot klokka løsner det og ankeret renner ut. Kjører fint inn igjen og så er det på'n igjen når det skal ut. Har demontert motor og girhus, og står nå på benken med girhuset, men klarer ikke dele dette. Har løsnet samtlige skruer og trukket ut bolter, og huset er i aluminium, så jeg tør ikke ta i med avdrager. Noen gode tips til dette? Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart Mandag 16:00 Link til dette innlegget Svart Mandag 16:00 Er du sikker på at det er riktig fremgangsmåte? Kan det tenkes at du f.eks. kan skru ut snekkeskruen? Hvis ikke, så er det vel bare å prøve med varme og penetrerende olje. Og noen forsiktige slag på terseskruen mens huset henger eller står på mykt underlag (jeg ser du har hammeren klar). Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart Mandag 16:43 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 16:43 Aha, det var segerring under tetningen. Da skled det jo pent av. ikke at jeg ble klokere, hadde forventet og finne litt rust og slikt inni der som kan forklare treghetene. Men alt er jo blankt og fint og fullt i fett🤷♂️ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.