Jump to content

Varsel om ferskvann og svingende temperatur på styrbord motor – Cummins

svein12

Recommended Posts

Hei,

Jeg fikk nylig et varsel (buzzer-lyd) knyttet til ferskvannstyrbord Cummins-motor. Samtidig begynte temperaturmåleren å svinge mellom 80 °C og 90 °C.

Babord motor går fint og har stabil temperatur, så dette virker å være isolert til styrbord side.

Har noen erfaring med dette? Kan det være en defekt temperatursensor, problemer med termostaten, eller kanskje luft i kjølesystemet?

Setter stor pris på tips og forslag!

Takk på forhånd,

Om det er toppakning vil det vel minke kjøleveske? merkes det noe på draget i motor? røyk?  Skulle jeg tippe ville jeg trodd det var tempsensoer og termostat. Det trenger ikke være en stro jobb.   Om du ikke har noe motorkunskaper, så ville jeg fått tak i en mekaniker som kjenner den Cumminsmotoren du har! tror det er relativt lett da å finne ut hva som er feil.

Umulig å si noe sikkert, og vi vet ikke hvilken type motor du har, hvor mange timer den har gått, hvilket vedlikehold den har hatt, hvor gammel osv.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...