Jump to content

Innrede toalettrom grimsøy sjark

Senjahopen

Recommended Posts

Har et pågående prosjekt her av en grimsøy 29. har planlagt toalettrom i babord side av styrhus. Det er et rundt vindu der idag som jeg tenkte å støpe igjen (lekkasjepunkt og varmetap). Bakveggen til styrhuset er dårlig… så er i tenkeboksen hva jeg burde gjøre. Om jeg bare limer en kryssfinerplate på eksisterende glassfiber? Enten med epoksy eller tec7? Så lekter jeg ut 11mm og isolerer med armaflex og bruker baderomsplater på rette vegger? Bak og foran er jo rett, samt inn mot styrhus. 

babord siden er det jo buet og det er bordganger, så her ser jeg det nesten umulig å få snekret noe fornuftig uten å tape mye plass. Så her er det kanskje best å slipe vekk gelcoat (grøss), legge divinycell og støpe over med duk? Tenker for å få isolert best mulig. Må jeg ha vekk all gelcoat eller går det å støpe på mattslipt gelcoat med divinycell? 

har planlagt dusjmulighet med en dusjlensekum, så blir enten å legge vinylbelegg i dørk med sluk, eller så plaster jeg bare dørk også mens jeg er igang. Kanskje liksågreit å plaste da det blir litt ujevnheter her og der samt et par inspeksjonsluker for å nå bunnventilene.

Det ville ha vært veldig interessant hvis du legger ut litt mer detaljert info om gjennomføringen, når prosjektet gjennomføres. Har i dag en løsning der dusjvann går ned i kjølsvinet, og så må det pumpes der i fra med lensepumpen. Kunne godt tenkt meg en løsning, der dusjvannet pumpes direkte over bord fra toalettrommet. Dette bør ha interesse for flere. Håper det er noen her på forum med erfaring og gode råd. 

Arne2 skrev 26 minutter siden:

Det ville ha vært veldig interessant hvis du legger ut litt mer detaljert info om gjennomføringen, når prosjektet gjennomføres. Har i dag en løsning der dusjvann går ned i kjølsvinet, og så må det pumpes der i fra med lensepumpen. Kunne godt tenkt meg en løsning, der dusjvannet pumpes direkte over bord fra toalettrommet. Dette bør ha interesse for flere. Håper det er noen her på forum med erfaring og gode råd. 

Ja, det er mye jobb før dette blir gjort men planleggingen må starte likevel. Kan oppdatere prosessen underveis.

https://www.marineshop.no/seaflo/132160/32246-seaflo-dusj-pantry-lenser-12v-750-gph?gad_source=1&gad_campaignid=20192542760&gbraid=0AAAAAD9asq0wWyqH7zv9pLrovKEE9dJ8w&gclid=CjwKCAjw6s7CBhACEiwAuHQckoDWZXSezjqHbWCbQMGYe-fLzgyV3409j4YIF1AWQJ9Mb_6UqwK9eRoCLVoQAvD_BwE

pga olje i kjølen tenkte jeg dette var en bedre løsning. Og så har jeg planer om tett lasterom mellom maskin og styrhus så det hadde blitt lange rør for å lede dusjvannet i maskin her. Har god plass under dørken i styrhuset til en slik. Må bare passe på å få den langt nok ned så.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...