sandman1 Startet 19.Juni Link til dette innlegget Startet 19.Juni Det diskuteres om, dersom vær er helt tussete, så er det muligens litt lettere å komme seg inn Kvåsefjorden og lure seg nord og vest og ned langs vestsiden, (ved hard vestavind), da er spørsmålet; hvor mye vann er det under den brua, hvor bred og hvor høy? (står 2 m på kart? på høyde, men greier ikke å se dybde på det kartet jeg har). Snekke/ daycruiser max 24 fot.. https://www.wikiwand.com/no/articles/Fylkesvei_3642#/media/Fylkesvei_3642|Fil:FV221_Indresund_I.jpg Sitér dette innlegget KnutS "It's dark and we're wearing sunglasses" Link to post
Anders And Svart 19.Juni Link til dette innlegget Svart 19.Juni Se side 154 her: https://www.kartverket.no/globalassets/til-sjos/nautiske-publikasjoner/den-norske-los-bind2b.pdf Sitér dette innlegget GH 11 delux, FUN 3, Scand 26, Flem 340 Link to post
Olevine Svart 19.Juni Link til dette innlegget Svart 19.Juni Jeg har gått gjennom der med min Skilsø 27. Det må være mer enn 2 m under brua mener jeg. Er ganske sikker på at jeg også gikk under der med en Joda 24 med kalesja oppe, uten å være fare for å treffe brua. Men det er grunt, vær spesielt obs på vestsida av brua, der er det grunt et stykke utover fra fastlandssida. Hold mest inn mot båtplassene for å gå klar grunna. Se sporet fra da jeg gikk der: og sporet i flyfoto som også viser båtplassene. Sitér dette innlegget Link to post
to-vid Svart 19.Juni Link til dette innlegget Svart 19.Juni Har båten inne i Kvåsefjorden, kjører igjennom der hver gang vi er østover. Har glemt VHF antennen noen ganger, og da skraper den i broa. Har en Agder 840. Er litt forskjell på høy og lavvann, så det bør en også være obs på. Men har enda ikke opplevd å ikke kommet under. Viktig å følge sporet slik det er tegnet i innlegget over og ta den ekstra svingen som er tegnet inn. Pleier å holde nesten helt inntil sørsiden under broa og mot båtplassene som er på bildet. Hvis en skal igjennom mot øst og sørvesten er frisk så skal en også være litt obs. Da blir det godt skyv bak fra styrbord idet en kjører inn under broa. Er flere som har vært uheldige der og dunket båt eller propell i bunnen midt under broa. Sitér dette innlegget Link to post
sandman1 Svart 20.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni Takker for gode svar! Sitér dette innlegget KnutS "It's dark and we're wearing sunglasses" Link to post
Rmoi Svart Onsdag 12:36 Link til dette innlegget Svart Onsdag 12:36 Det er sånn sett grunne på begge sider av den brua. Mange som har tatt nedi på "lillesand" sia da ikke har holdt sporet. Så fra Kvåsefjord hold godt styrbord gjennom. Sitér dette innlegget Link to post
Onkel Benz Svart Torsdag 09:52 Link til dette innlegget Svart Torsdag 09:52 Optimistjolle går akkurat IKKE gjennom med masta oppe. Den er vel 2,25 omtrent. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.