Bergen780 Startet 20.Juni Link til dette innlegget Startet 20.Juni Har 5» eksos ut fra motor og inn på lyddemper - 5» er 127mm innvendig, men det ser ut til at røret på lyddemper bare er 110mm. Dermed bunner eksosklemmene, og slangen har med tiden sprukket opp og blitt dårlig. Det ser ut som at den ikke tetter hele inn mot lyddemperen, og vi får en del eksos/karbonlukt i akterkabinen (Scand Atlantic med køyeseng der hvor man vanligvis har bad bak). Har søkt en del på nett men ikke funnet noe som kan brukes for å sette som reduksjon inn mot demper for å få det skikkelig tett. Noen som har noen gode tips om dette kan kjøpes en plass? Alternativt er ny lyddemper hvor man får opp til 124mm, men da står det begrensning på 300HK og jeg har 340 - hva er det som lager begrensningen her, noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 20.Juni Link til dette innlegget Svart 20.Juni Foring av gummi slange. Brukte dette på 41 motor tidligere. Fungerte helt topp. Gå til Tess/Hydroscand å få en bit slange som passer. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 20.Juni Link til dette innlegget Svart 20.Juni Kjøp en liten bit med slange Ø110mm og tre den inn på potta. Sett eksosslangen utenpå der igjen. Men om eksosslangen er begynt å sprekke, så bør du absolutt skifte den også. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen780 Svart 20.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni Takker for gode tips, da ser jeg hva jeg får tak i over helgen 👌 Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 20.Juni Link til dette innlegget Svart 20.Juni Alternativt, så kan et verksted som driver med eksosanlegg hjelpe deg. Jeg fikk laget en sånn overgang til en motor en gang i tiden. Tror det var fra 5 tommer til 4. De valset ut en sånn til meg, kostet ikke all verden heller. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.