kkjelby Startet 20.Juni Link til dette innlegget Startet 20.Juni Har nettopp måtte tømme dieseltanken etter at jeg opplevde skit i filter. Diesel var ny og hadde brukt omega diesel tilsetning. Spørsmålet mitt er følgende. Dieselen virker «cloudy», ikke klar. Blir dieselen veldig fargepåvirket av slike tilsettnkngstoffer? Og er det mulig å bruke den «gamle» dieselen ved å sile den og selvfølgelig ikke få med bunnfall? hvilke metode anbefales, som gir en sikker løsning. Å kjøpe masse greier koster mer en de 80 litere som jeg fikk ut. Imøteser svar:) tanken hadde endel bunnfall og er renset. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 21.Juni Link til dette innlegget Svart 21.Juni kkjelby skrev for 13 timer siden: hvilke metode anbefales, som gir en sikker løsning. En sikker løsning er å ha bunndrenering, kjør dieselen gjennom et filter og hel den på tanken hel d Et forslag i denne. på bunndrenering, og slutt med lurium Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Hulda Svart 21.Juni Link til dette innlegget Svart 21.Juni La dieselen stå stille noen døgn. Se om det skiller seg ut bunnfall. Om det ikke skjer, dieselen er like blakk i fargen, tøm den ut et sted ingen ser det. Eller til kommunal gjennvinning. Alt etter hvor du bor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.