Rune.f Startet 22.Juni Link til dette innlegget Startet 22.Juni Synes gassresponsen på min 2019 Suzuki DF115 er blitt dårligere, typisk sånn som en 2-takter er når tomgangs dysene er tilgrodd, når det dras på fra tomgang "henger" den litt igjen ett lite sekund, har byttet alt av filter. Er igjen 2 muligheter, sil/filter i bensintanken å silen i høytrykks pumpen, den skal jeg demontere når regnet gir seg, kan fint gjøres på 15min når båten ligger på vannet. Men spekulerer på det med bensintanken, den er plassert så langt baki å under att det er en liten jobb å ta ut slangen mm, så vil ikke ta den jobben om det ikke er sil der🤥 Blæren er myk, når jeg stopper motor på sjøen å sjekker så må jeg klemme den lenge før den blir hard, normalt ? den suges ikke "flat", men synes den burde vært hardere ? har aldri tenkt over dette så har ikke noe å sammenligne med. Motor går ellers fint, ingen ulyder fra injectorer, alltid brukt 98okt med injector rens på hver fylling. Sitér dette innlegget Link to post
Hydra Svart 23.Juni Link til dette innlegget Svart 23.Juni Er ikke sil på min 14 mod. Høres ut som blæren må byttes hvis det ikke er lekasje noen steder. Neste er nok å måle bensintrykket på rail. Sitér dette innlegget Link to post
Rune.f Svart 23.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni Takk for svar, har ikke målt trykket med måler, pumpen skal jo gi 36psi+, men har tatt av slangen til rail å sjekket att pumpen leverer trykk, når tenningen slås på går pumpen på disse 3-5sek for å bygge opp trykk, det gjør den å ut fra spruten ser det ut som den leverer det den skal selv om det er en veldig ! grov måte å måle trykket på :) Skal bytte blæren så jeg vet att den er ok. Sitér dette innlegget Link to post
Hydra Svart 23.Juni Link til dette innlegget Svart 23.Juni Greit å få det målt så får du sjekket om det holder ca 28psi+ i ca 5 minutter når motoren er stoppet. O2 sensor og map sensor kan også lage litt symptomer som du beskriver. Sitér dette innlegget Link to post
Rune.f Svart 23.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni Problemet her jeg holder til er att jeg må sette båt på henger å kjøre 2tim til nærmeste forhandler/verksted bare for å lese feilkoder, Merkeforhandleren her stoler jeg mindre på enn presten å hans budskap, de har ikke mekanikere som kan det de driver med...mildt sagt. "Alle" har diagnose apparet for bil inkludert meg selv men er langt mellom de for båtmotor, må nok kjøpe en. MEN....sjekket service kvitteringer nå for å se att bensinfilter har blitt byttet på servicene, merket meg da att det alltid var fakturert for kun ett, googlet #nr å fant da ut att der kun var det lille finfiltret på høyre side av motor som var byttet, tenkte att dette ikke kunne være mulig så dro rett borti båten å tok ut bensinfiltret i vannutskiller, se bilde, det ser ikke ut å være byttet noen gang, ikke lett å se på bilde men det var knallhard å misformet, kan umulig ha vært bra fløde der. Det er ett veldig "skjult" filter men en båtforhandler burde vite att dette skal byttes. Har brukt forhandler/verksted på servicene på denne motoren frem til nå for å sikre garantien, begynner nå å lure på om dette har stått der siden motor var ny i 2019 ?? Hadde stående filter da jeg har samme vannutskiller på Yamsha motorn også, byttet det så får vi se når det blir dorgeøkt i kveld om gassresponsen bedret seg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.