Jump to content

Fine gjestehavner fra Ålesund og nordover

Vaagen

Recommended Posts

Har akkurat starta ferien, og starter på vei nordover fra Ålesund i morgen. Tenkte å gå gå nordover noen dager, og så somle syd igjen, tipper at yttergrensen for turen er ca. Sandnessjøen. Tar gjerne imot tips om gode gjestehavner på vei nordover, og syd igjen.

1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk

1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A

2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk

Sandøya, Finnøya, Ona, Søndre-Bjørnsund, Nordre-Bjørnsund, Bud, Håholmen, Kristiansund, Veiholmen, Magerøya, Hestvika, Storfosna, Tarva, Lysøysundet, Harbak, Sandviksberget, Abelvær, Sør-Gjæslingan, Rørvik, Leka, Ylvingen, Skålvær. Jeg hadde definitivt vurdert uthavn også.

Trondheimsleia er ganske kjedelig. Hvis du bare har et par dager, hadde jeg nok tatt en rundtur rundt Smøla via Veiholmen og kanskje til Titran. Og selvfølgelig stoppet på værene i ytre Romsdal og gått innerleia over Hustadvika og Averøya. 

Jeg er en slags gjest

På retur:

Gå Herøysundet sørvest av Sandnessjøen. Videre Nes på Vikna, fantastisk solnedgang. Ylvingen. Leka må besøkes, gjestebrygge på Skei. Er dere spreke så lei sykkel og ta turen rundt øya. Eller hør med utleieren om noen kan kjøre dere rundt. Fantastisk natur og en opplevelse for livet.

Flatanger har mange fine plasser. Unngå Lauvsnes ved sv kuling... Småværet må besøkes.
God tur! :seiler:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...