Baotisen Startet 23.Juni Link til dette innlegget Startet 23.Juni Jeg leter etter en lampe/lyskaster som skal lyse opp livbåter/rømningsområde ved behov. Finnes det en slags lampe med innebygd batteri som kun trenger 24 V tilført og kan lyse i tre timer på batteridrift? Jeg har lett litt rundt, men vet ikke om det finnes. Alternativet er en lampe uten batteri og et eget batteri med lader et annet sted i båten. Det er snakk om et pålegg, og bruk av båtens batteri er ikke godkjent siden det står i maskinrommet. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 23.Juni Link til dette innlegget Svart 23.Juni Kjenner ikke til 24v lampe med eget batteri, men vet at Glamox har 220v armaturer med innebygd batteri. Enkleste og billigste måten jeg kan tenke meg, er at du har et lite 12v batteri og bruker 12v arbeidslys og kobler batteriet til en 24-12V Dc/Dc-lader. Du trenger heller ikke ett stort bilbatteri, ett Mc-batteri på rundt 20ah. Da kan du for eksempel drive 4 stk ledlamper på ca 20w i rundt 3 timer. Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart igår klokken 06:57 Link til dette innlegget Svart igår klokken 06:57 Hvor mye skal det lyse? Er det rømningsvei så må det da finnes noe for boliger og jeg tenker det også må være mange andre som har behov for det samme. Kan noe av dette brukes? Nødlys | Ahlsell – Vi gjør det enklere å være proff https://www.elotec.no/markeringslys Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.