Jump to content

Endelig på vannet


Marna

Recommended Posts

Så er jeg på vannet, med nyoverhalt motor. Etter meget fusk og hakking, er nå alt justert og B-20'en summer som en katt.

 

Den lille gule ved siden av, er en Steady 260, stolte eier er min sønn. En glimrende liten sak.

 

Noen som ser hvor bildet er tatt?

 

Bilde

 

mvh

 

M.

Marna

Link to post
Share on other sites

Så er jeg på vannet, med nyovehalt motor. etter meget fusk og hakking, er nå alt justert og B-20'en summer som en katt.

Gratulerer.  :cheers:Etter helgens bravader har jeg fått igjen troen på at det finnes et liv etter opplag. Alle stringers i bunnen kom på plass i løpet av helgen og jeg kom så langt at jeg fikk begynt på å legge på finerplatene som skal ligge på toppen. Ei hektisk helg til nå med støping av selve dørken, så skal skumbunnen i Selco'n være historie. :seeya: Da har jeg fått meg en ny bunn med 2 inspeksjonsluker og enda til et kjekt stuerom i bunnen mellom baksetet og forsetene. Etter dette håper jeg på ei effektiv uke med utvendig pussing før påfølgende lakkering. Og så er det bare kosearbeid igjen med montering og deretter sjøsetting. Det skal bli saker det. Og da kan jeg endelig få begynt på Sjømannen. :headbang:
Link to post
Share on other sites

Bilder Batdilla, bilder! mvh

Det kommer. Tenkte jeg skulle vente til at alt er ferdig. Filmer litt underveis slik at jeg kan ta ut aktuelle bilder. Legger de til i tråden hvor resten om prosjektet står når jeg er ferdig. Ellers er Ingar akkurat ferdig med et tilsvarende prosjekt. Regner med at han kommer med bilder etter hvert.
Link to post
Share on other sites

Gratulerer Marna!!

 

Det er vel sånn at vi ikke skal få lov til og kose oss mer enn kun kort tid på sommeren...

Jeg har hatt hun på vannet siden april, men nå måtte godset i blokken på min over 30 år gamle sjøvannskjølte volvo gi tapt for korrosjon :wink:

 

Jeg hentet henne i Sverige vel viten om at det nå måtte begynne å bli litt tynt i godset, men håpet det skulle vare sommeren ut, men akk..... det er nok straffen for å sjøsette tidlig....det føles som om det er en ond makt som sier at det ikke er lov til mer enn ca 2 mnd kos???!!!

 

Så til dere som er "sent" ute; Sommeren kommer nå! og min må opp.... :confused:

 

Men jeg har begynt å kjøpe deler (ny b-20 blokk som skal mariniseres og masse annet "godis"... :confused:)

 

 

Ha en fortsatt god sommer på sjøen... (med en B-20 som maler som en katt og sansynligvis sørger for at kjølevannet når helt frem til eksosen.....)

..........jaja, så er jeg litt misunnelig da... :confused:

 

 

 

 

Hilsen Majali

(med en motor som oppfører seg som en vannspreder...som om vi skulle ha brukt for det på østlandet.....)

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Så at båten din ikke var ved brygga i går Marna.Er det du som bor i det hvite huset på venstre hånd noen hundre meter fra Kråkerø Båtforening i retning sydover?Rett før det røde huset til fru Nilsen.Der står det jo et assortert utvalg av eldre båt som ser ut som de er under oppfiksing og såvidt jeg husker så har det i alle år også vært tilholds sted for eldre engelske biler der.Baatdilla må passe seg hvis de båtene er dine,så er hans rederi lite i forhold :smiley:

Kjenner du gamle fru Nilsen så får du hilse fra den "radmagre utsulta nordlendingen" :smiley::cool:

Spikdona er alletiders dame det.

Link to post
Share on other sites

Batdilla kan trygt puste rolig, jeg bor ikke der thor tror, i det hvite huset. Min fortøyning på Sundene var kun av midlertidig art, da barna ønsket å bade  :smiley:

 

Men jeg skulle nok gjerne hatt en av de engelske båtene. faktisk kikket jeg på en av dem i forfjor. Det var for mye arbeid for en barnefar, dessverre.

 

mvh

 

M.

Marna

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...