maija27 Startet 24.Juni Link til dette innlegget Startet 24.Juni Kan noen fortelle meg hvilket båtmerke dette er ? Sitér dette innlegget Link to post
Shortcut Svart 24.Juni Link til dette innlegget Svart 24.Juni Ligner noget Marine trader eller Grand Banks.. Ændre tittel o.s.v. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 24.Juni Link til dette innlegget Svart 24.Juni Den har likheter med en Grand Banks Europa men kan også være en Swift trawler Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sap_2000 Svart 24.Juni Link til dette innlegget Svart 24.Juni Det er en type østen-trawler, men hvilken er jeg ikke sikker på. Det har vært mange aktører som har kommet og gått. Disse har ofte brukt eksterne verft, som igjen har kopiert og gjenbrukt former helt eller delvis i egen regi eller for nye aktører så det finnes et utall trawlere. Man ser også samme type båt, men med forskjellige navn avhengig av oppdragsgiver og marked. Det er ikke en Kong/ Halvorsen. Baugdesignet er anerledes på de. Denne minner mer om en GB. Men den ser ikke helt original ut. En GB pleier alltid å ha kjennemerkene sine så alle ser at det er originalen og ikke en av mange etterligninger. GB har vel vært innom noen verft gjennom årene som kanskje har hostet ut noe i etterkant. Vanskelig å si. @Trawler 42 kjenner den kanskje igjen? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Trawler 42 Svart 24.Juni Link til dette innlegget Svart 24.Juni Dette med Trawlere er ikke så lett å finne ut av nei. Selv har jeg etter mang en søken uten en 100% sikker konklusjon kommet til at min egen er en Hershine. Båten på bildet synes jeg likner på en Marine Trader, men tør ikke si noe med sikkerhet. Hadde vært bedre om de alle hadde tydelig fabrikat sånn som GB sine fine blanke bokstaver. Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
junior 1 Svart 24.Juni Link til dette innlegget Svart 24.Juni Hei Miner litt om en Island Gypsy Trawler https://no.yachtworld.com/yacht/1980-island-gypsy-trawler-9628079/ Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 24.Juni Link til dette innlegget Svart 24.Juni junior 1 skrev 19 minutter siden: Miner litt om en Island Gypsy Trawler Island Gypsy er et av merkene som stammer fra Kong og Halvorsen. Baugen på disse er mer butt og rund, samt at den øvre fenderlista slutter ca 2/3 fremme. Trawlern jeg hadde, Integrity fra 2010 er bygget av verftet som var det siste som bygde Island Gypsy. Derfor mange likheter på selve skroget som antagelig har opprinnelse fra de samme former. Island Gypsy Integrity fra 2010 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.