Jump to content

Noen som vet hvilket båtmerke dette er ? Grand Banks type.

maija27

Recommended Posts

Det er en type østen-trawler, men hvilken er jeg ikke sikker på.

Det har vært mange aktører som har kommet og gått. Disse har ofte brukt eksterne verft, som igjen har kopiert og gjenbrukt former helt eller delvis i egen regi eller for nye aktører så det finnes et utall trawlere.

Man ser også samme type båt, men med forskjellige navn avhengig av oppdragsgiver og marked.

Det er ikke en Kong/ Halvorsen. Baugdesignet er anerledes på de.

Denne minner mer om en GB. Men den ser ikke helt original ut. En GB pleier alltid å ha kjennemerkene sine så alle ser at det er originalen og ikke en av mange etterligninger.

GB har vel vært innom noen verft gjennom  årene som kanskje har hostet ut noe i etterkant.

Vanskelig å si. @Trawler 42 kjenner den kanskje igjen?

Mvh. SAP

Dette med Trawlere er ikke så lett å finne ut av nei.

Selv har jeg etter mang en søken uten en 100% sikker konklusjon kommet til at min egen er en Hershine.

Båten på bildet synes jeg likner på en Marine Trader, men tør ikke si noe med sikkerhet. Hadde vært bedre om de alle hadde tydelig fabrikat sånn som GB sine fine blanke bokstaver.

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

junior 1 skrev 19 minutter siden:

Miner litt om en Island Gypsy Trawler

Island Gypsy er et av merkene som stammer fra Kong og Halvorsen.

Baugen på disse er mer butt og rund, samt at den øvre fenderlista slutter ca 2/3 fremme.

Trawlern jeg hadde, Integrity fra 2010 er bygget av verftet som var det siste som bygde Island Gypsy. Derfor mange likheter på selve skroget som antagelig har opprinnelse fra de samme former.

Island Gypsy

1980-island-gypsy-trawler-power-9628079-20241204143609470-1_XLARGE.jpg.webp.69110a4d464d23fb989e1cc415f3b601.webp

Integrity fra 2010

F95B572E-5C54-4C6C-A966-A0A4E8073886_1_201_a.jpeg.1f121314c47b38245399ed59d34f6bb2.jpeg

Mvh. SAP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...