ko-stens Startet Torsdag 06:17 Link til dette innlegget Startet Torsdag 06:17 Den lille skjærgårdsjeepen, HR 440SC 2010, ser relativt pen ut, men putesettet er ikke noe å rope hurra for. Den blå fargen er for så vidt ganske grei, men de hvite partiene er grusomme. Har prøvd å rense og få frem fargen igjen, men det blir ikke noe bedre. Enten må jeg lakkere dem, eller så må jeg sydd nye eller noe slik. Vet ikke om de produseres, da modellen ikke finnes lenger. Etterkommeren, HR 442SC, har ikke helt like puter. Det billigste er å prøve å farge dem opp igjen med vinyllakk, men er dette holdbart i lengden? De skal jo sittes på, slik at det blir mye bevegelse i skaien. Ser i grunn for meg at det kommer til å sprekke opp eller flasse av etter en stund. Kunne egentlig tenkt meg å bytte farge, til mørk grå over det hele, siden jeg ikke helt liker blått/hvitt. Synes det ser umoderne ut... Hva må jeg evt gjøre for at det skal bli holdbart? Sitér dette innlegget Link to post
fritidsfiskeren Svart Torsdag 07:13 Link til dette innlegget Svart Torsdag 07:13 Det høres egentlig ut som om det lureste er å levere den inn til noen som kan trekke den om til den fargen du ønsker. Det finnes mange tilbydere, og det er nok ikke en komplisert jobb å trekke denne om. Sjekk tilbudene i nærområdet ditt, så tipper jeg du finner noen som kan hjelpe deg. Eventuelt gjøre det selv, hvis du har en symaskin og pågangsmot :) Sitér dette innlegget Link to post
fritidsfiskeren Svart Torsdag 07:15 Link til dette innlegget Svart Torsdag 07:15 Alternativt så går det jo an å prøve vinyllakk (jeg har aldri prøvd det, men er i utgangspunktet, som du, skeptisk til varigheten på det). I verste fall så blir den fort stygg igjen, og du må trekke om (som jeg tenker at du kanskje må uansett ) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.