Belia Startet 26.Juni Link til dette innlegget Startet 26.Juni Må trolig bytte sjøvannspumpe på min fars 3GM30F som står i en Hansvik Combi 600. Må motor ut, eller kreves det lite plass for å bytte? Sitér dette innlegget Hilsen Belia Link to post
atletico1 Svart 26.Juni Link til dette innlegget Svart 26.Juni Steng sjøvannsinntak. Sjøvannspumpa er i festet i fremkant av motor nede til styrbord med 2 bolter og sjøvannslange inn og ut samt rem til motor. Lekker det vann ut av "sladre hullet" i underkant kan dette overhales ved bytte av simringer. Sitér dette innlegget Link to post
Belia Svart 26.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni Ok. Reima drar ikke pumpa rundt. Bruker jeg håndemakt på pumpa så er den ujamn å dra rundt. Tenker å bytte. Time is of the essence😊 Men stiv pris originalt på 13-14K😬 Sitér dette innlegget Hilsen Belia Link to post
Grand Banks jr Svart 26.Juni Link til dette innlegget Svart 26.Juni Litt info om pumpen: Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Grand Banks jr Svart 26.Juni Link til dette innlegget Svart 26.Juni Ser ut som denne kan skaffes rimligere? https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/332056154 Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
willmasta Svart 27.Juni Link til dette innlegget Svart 27.Juni Den er enkel å skru ut. Det er en aksling der også, så har du flaks trenger den bare en renovering. Ville vært rart om hele motoren måtte ut hver gang imprller skulle sjekkes? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.